לזעקת היועמ"ש חייבת להיות תשובה

היועמ"ש- צלע שלישית חשובה בטריו המנהל את העירייה. לראשונה מודה א. אין מבנים. ב. העירייה בגירעון גדול. אז מה הפתרון מר גסטוירט היקר?

עו"ד מיקי גסטוירט
עו"ד מיקי גסטוירט

בית המשפט הוא במה לחשיפת עובדות, גם אם לא מתכוון האומר לספרם שם על הבמה מתוך התרגשות, אולי מתוך רצון להרשים את השופט היושב בדין, נאמרים דברים בעלי משמעות. בעלי משמעות אולי לעניין, והיתה לדברים משמעות חשובה גם לעצם העניין, וגם לציבור שאינו יושב באולם לדעת. ועוד משהו קטן, חצי שנה בלבד בקדנציה ואמינותו של ראש העירייה החדש כבר מתערערת בקרב תומכיו.

אז על מה אנחנו מתקשקשים?

בדיון על גני הקהילה, עתירה בעלת משמעות מתחיל ציבור להבין כי האיש שנתנו בו אמון וקיבלו הבטחה ממנו אכן עבד עליהם. העתירה נדונה בבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. לפני כב' השופט אילן סלע. 43 הורים (וואו!! שאפו על ההתארגנות) עתרו ודרשו מהעירייה לקיים מה שהובטח להם או לפחות לקיים את צרכיהם ל-10 גני קהילה. העירייה הסתפקה ב-שבעה, ההורים התעקשו על 10. תוכן העתירה מחייב כתבה נפרדת, בינתיים נסתפק ב'פליטת פה' של היועמ"ש לעירייה. גסטוירט אינו נדיב באמירות כלליות מרעישות, זו חורגת.

וכה אמר מיקי גסטוירט: "עיריית בית שמש במחסור אדיר של כיתות לימוד. (לא חדש ס.צ) השנה ההערכות היו שיוצאו 30-40 מיליון שקלים כדי למצוא פתרון כיתות לימוד. יש לנו 150 לידות בשבוע (לא מדוייק!!! יש קרוב ל-800 לידות בחודש ס.צ). אין לנו מבנים, גם אם רצינו, אין מבנים. אז אי אפשר להתחיל לעשות גנים של 20-22 תלמידים לגיל 3 בנפרד. (צודק!!!) והסיפא היא שהדליקה: "הגירעון של העירייה הוא אדיר, כל גן שהוא לא מלא זה גירעון".

גירעון- מה? באמת? אם כך מי אישר הכנסת כל כך הרבה יועצים ועובדים למערכת? מי אישר חדרים מוארים עם מזכירות (חלקם ללא שימוש) לכלל חברי מועצת העיר? מי אינו מתעקש על הקמת בית לעירייה לחסוך 6-7 מיליון בשנה? מי מאשר מלווי הסעות כל כך הרבה לעירייה בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים בשנה? (בביטחון אני אומר שאפשר לחסוך מחצית צ.ס). מי מעסיק חמישה משרדי יועצים לניהול מערכת המשפט? ואלו רק על קצה המזלג מגורמי הגירעון.

אין מבנים? אין מבנים לא רק בגלל כמות הלידות, אלא ובעיקר בשל האכלוס ללא תשתיות. במקרה, היועמ"ש הוא יועץ משפטי לוועדת תכנון ובניה. מקרוב יודע את הבעיה והפתרון, אבל מה הוא עשה כדי לצמצם את הבניה או לפחות להקפיא אותה? ברור לעולם שיותר דירות, זה יותר אוכלוסיה, יותר ילודה, יותר מחסור בדנים.

לא נכון להשתמש בטענות האלה כשגורמים האחראים הממונים אינם עושים (מספיק) כדי לתקן את המצב. אפשר לספר לשופט אבל לא לציבור מבין עניין. יש גירעון, ובמצבר הוא גדול מאוד. אין מבנים והיעדר הכיתות רק מוכיחות כמה עתיד העיר הזה לוט בערפל, קרואנים אינם פתרון לעיר עתיד. מיקי צריך לעשות לא לדבר!!!

נושאים: בית שמש, המחלקה המשפטית, מיקי גסטוירט, גירעון, מבני חינוך.
עו"ד מיקי גסטוירט
עו"ד מיקי גסטוירט
עו"ד מיקי גסטוירט
עו"ד מיקי גסטוירט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: