נשיא לא לאומי- הרצוג מעדיף את לומדי התורה

הנשיא לא נכנס לכיתה ילדים ללטף שערותיו של תלמיד שאביו משרת או שירת במילואים בשנה האחרונה, במקום זאת יכנס לחיידר לשמוע את קולות הא ב היוצאות מגרונם של החסידים הבאים. צופה פני עתיד?

הרצוג בכיתה חרדית
הרצוג בכיתה חרדית

נשיא המדינה האחרון שביקר בפתיחת שנת הלימודים היה ראובן ריבלין, בטכס שנערך לכבודו באשכול פיס, קיבלו את פניו מקהלת הילדים של בי"ס אשכול. ויכוח גדול היה בביקור הזה, האם נשיא המדינה צריך לפתוח שנת לימודים במוסדות חינוך חרדיים, ולדלג על מוסדות חינוך ממלכתיים. כל הניסיון להסביר כביכול קבלת פניו גם בעזרת תלמידי החינוך הממלכתי היא כבוד לא צלחה. הליכוד אז נעמד על רגליו האחוריות ואפילו 'הפגין בכניסה לאשכול פיס.

היום מבקר בעיר נשיא המדינה בוז'י הרצוג בבית שמש. היכן הוא מבקר? בחיידר!!! , לרשת החדשות של בית שמש נודע כי הנשיא צפוי לבקר בשלושה מוסדות: ספרדי, ליטאי וחסידי בעיר, שם יפגוש את הילדים וצוותי החינוך, ויפגוש גם את מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין." האם זה על פי בקשתו של הרצוג? או שפשוט זה מה שהוצע לו.

כך או כך זה לא תירוץ, בבית שמש עדיין לומדים במערכת החינוך כ-15% תלמידים בסקטור הממלכתי. למה הצוג לא יכול להיכנס לכיתה בה לומדים ילדים שאביהם משרת במילואים בימים האלה או ששירת בשנה האחרונה כמה ימים לטובת העם והמדינה?

פגם חמור מאוד בביקור שטוב לא היה נולד בכלל. גרינברג אוהב היחצנות הזמין את הרצוג. עליו מוטלת החובה לארגון או לפחות להציע ביקור. הרצוג הוא בנו של נשיא המדינה שהסבא שלו היה כאן בארץ הזאת רב ראשי. גם אם חמד ליבו בתמונת ביקור בחיידר לקראת המשך דרכו הפוליטית כך אומרים, אחרי סיום כהונתו, ועד מאה ועשרים, בכל זאת לא ללטף ראש ילד/ה שאביהם משרת במילואים הוא מעשה במילים שלא לפגוע מעשה שלא יעשה.

הרצוג יכול היה לתקן את המצב, בציר הביקור יש כמה מוסדות חינוך ממלכתיים, בעיקר ממלכתיים דתיים, יכול בוז'י להיות נחמד ולהוריד מעליו את הביקורת שהיתה נחסכת לו רק חשבו ברגישות נדרשת.

הנשיא הרצוג: בית שמש ימיה כעיר ציונית ספורים, אולי אתה הנשיא האחרון שמבקר בה בעוד יש בה אוכלוסיה חילונית. מדינת ישראל ויתרה מרצון על עיר ציונית (הרבה בזכות ביבי וסער) לטובת פתרון מצוקת הדיור החרדית, מבלי לקחת בחשבון או אפילו לשקול לאיזון האוכלוסיה המקומית. אל תיפול ברשת החרדית, כי כוונתם שונה ממעשיהם, מדברים אחת על אחדות ועושים הפוך. רק כדוגמא ראה שמחת ההשתלטות על גני ילדים מתרוקנים בשכונה הנושא את שמו של שר האוצר ממפלגתך, מפלגת העבודה, שכונת נוה ספיר. פרטים על הסיפור תוכל לבקש מראש העיר, מקווה שיהא כן וגלוי לספר את כל הספור.

ברוך בואך אדוני הנשיא לעיר החרדית בית שמש תשפ"ה.

נושאים: נשיא המדינה, בית שמש, מערכת החינוך, עיר חרדית
הרצוג בכיתה חרדית
הרצוג בכיתה חרדית
הרצוג בכיתה חרדית
הרצוג בכיתה חרדית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: