עירייה נטולת אחריות

למרות שמעונות אינן כלולים בחוק חינוך חובה, על עיריית בית שמש מוטלת החובה לאיתור פתרונות נוספים עבור כלל ילדי העיר. אולי את פתיחת שנה"ל הבעל"ט יצליחו קברניטי העיר לעבור בשלום. חודש אחרי הם שוב יימצאו באותו מצב בו היו לפני 'כמה שבועות'. מי שהשתדל למצוא עבור 800 פעוטות מקום, חובה עליו להמשיך במאמצים למצוא לכלל הפעוטות. עירייה נטולת קפה.

מחפשים מקומות... סיור במוסדות חינוך
מחפשים מקומות... סיור במוסדות חינוך

מה קדם למה, התרנגולת לביצה או הביצה לתרנגולת? אם יתחבטו החכמים בסוגיה הזו יגלו שבבית שמש כנראה ימשיכו עוד שנות אלפיים להתחבט בשאלה הלא פתורה. ראש העיר שמואל גרינברג בבשורה לתושבי העיר בהכרזה בומבסטית: "בתוך שבועות ספורים מצאנו פתרונות ואיתרנו מקומות עבור למעלה מ- 800 פעוטות, ממשיכים במאמצים אדירים לפתיחת שנת הלימודים", וואללה, גדול. "בתוך שבועות אחדים", אם יתעמק עוד, נניח עוד שבועיים, עוד שלושה שבועות, אולי יימצא גם ל- 400 הפעוטות שעדיין חסר להם- עדות מההפגנה בשבוע שעבר. למה לצאת בהכרזה כזו כשהסיפור לא גמור? לא פתור התכוונו. כי 800 אינו המספר הנכון לאתר עבורם מקום לשנה"ל תשפ"ה. המספר גדול בהרבה יותר...

ברוב השכונות, כאמור, אותרו למעלה מ-800 מקומות חדשים בעוד שאך לפני שבועות ספורים המחסור עמד על 1000 מקומות. בשכונת ד'1 עדיין קיים מחסור ובעירייה נעשים מאמצים מרובים על מנת לפתור את הנושא. חשבון פשוט מלמד שחסרים עוד 200 מקומות, וזה לא מדוייק. בעיריית בית שמש חייבים ללמוד לעשות חשבון. המספרים האלה נכונים נכון ליום פרסום הידיעה, לאתמול, לפני חודש. לפני שנולדה התרנגולת שהטילה את הביצה. היום המספר הזה כבר השתנה. החודש נולדו בלי עין הרע עוד 800 תינוקות שצריך למצוא להם מקום בעוד שלושה חודשים, בעוד חצי שנה אם האמהות תארכנה את חופשת הלידה שלהן, אם הן יוצאות לעבוד. ובעוד חודשיים יחסרו 1600 מקומות, ובעוד 3 חודשים יחסרו 2400 מקומות. וכן הלאה... מאיפה יביאו גרינברג וסילברסטין מקומות לכלל היילודים ישתבח שמו.

עיריית בית שמש ממשיכה במאמציה לפתרון מצוקת מעונות היום הקיימת בעיר. במסגרת המרתון שהוביל ראש העיר שמואל גרינברג יחד עם סגן רה"ע ומחזיק תיק הגיל הרך, ישראל סילברסטין, מול משרד החינוך, אגפי העירייה השונים, מפעילי המעונות ובהובלת המחלקה לגיל הרך, בתוך שבועות ספורים יתווספו כ- 800 מקומות חדשים לפעוטות. אני הכי שמח על כך. ועדיין... השמחה שלי מופקת, מוגבלת. למה? התשובה בהודעת הדוברות המבשרת על הפתרון.

הנה כך נכתב: "מעון שערי העיר שיופעל על ידי המתנ"ס כבר פתח את הרישום עבור 80 פעוטות לפחות, בשכונת רמת אברהם שמופעל על ידי רשת 'צעדים' יפתחו עוד כ-6 כיתות עבור 150 ילדים, בשכונת ד' 2 במתנ"ס דורות יופעלו 5 כיתות מעון ויתנו מענה לעוד 120 פעוטות. במעון "לשם" ד' 2 נרשמו כבר כ-40 מקומות נוספים, בשכונת ד' 4 במעון 'מרשמלו' רשומים כבר כ- 120 ילדים ובמעון בית יעקב 90 נוספים בד' 4.

בנוסף, בסיוע והובלת ראש העיר התגייסו מפעילים נוספים למענה נוסף של בינוי כיתות נוספות במעונות הקיימים שמפעילה החברה הכלכלית בשכונת ד' 2 ובשכונת ד' 3 שייצרו 60 מקומות נוספים, בשכונת חפציבה במעון 'קטנטנים' יתווספו 2 כיתות ל- 50 ילדים, ברמה ג' מעון בהנהלת הגב' מנדלוביץ בהיערכות לקליטת 180 פעוטות. רשת מעונות 'אהל' בהנהלת הרב יהודה לוי נערך בשכונת ד' 3 לקליטת 70 פעוטות לפחות." ממש לקרוא ולהתפעל. אם כך, הנה עוד כמה מקומות בהם אפשר לפתוח כיתות מעון... בית ההנדסה העירוני החדש. יש שם מקום לפחות לשתי כיתות מעון... במגדלי נעימי יש מרחב פתוח שאפשר להכשיר תוך שבוע ל-8 כיתות מעון, מתנ"ס זינמן מתאים לפחות לשתי כיתות מעון. דחוק? לא נורא אפשר לדחוק יותר. מתנ"ס מאירהוף אם פנוי בבוקר. ככה פותרים בעיות מחסור מיקום. טוב לשנה אחת, עד שיימצא הכסף לבנות מעונות יום בכל השכונות. שנה עד שנה וחצי יש לנו פיתרון זמני אבל פיתרון ראוי.

למה לא המשיכו לחפש? וכי הגאונים לא יודעים מה שאני יודע? כנראה שלא אפשרי... אם זה בלתי אפשרי מי הגאון שהעלה רעיון לפנות את מתנ"ס דורות מיושביו בבוקר?

למרות שמעונות אינן כלולים בחוק חינוך חובה, על עיריית בית שמש מוטלת החובה לאיתור פתרונות נוספים עבור כלל ילדי העיר. אולי את פתיחת שנה"ל הבעל"ט יצליחו קברניטי העיר לעבור בשלום. חודש אחרי הם שוב יימצאו באותו מצב בו היו לפני 'כמה שבועות'. מה עושים? שאלת השאלות שהתשובה מצויה קרוב, לא אצל גולדקנופף, לא אצל קיש, ולא בממשלת ישראל. התשובה היא בהחלטה אמיצה שצריך לקבל: עצרו את הבניה, עצרו את האכלוס. קודם בניית תשתיות, קודם מוסדות ואז תוכלו להביא ברכבות את הרבבות המבקשים להעתיק מגוריה לעיר. אם זה לא יקרה, נקרא שוב את הצהרותיו של גרינברג, בלי פתרון אמיתי.

ראש העיר, שמואל גרינברג: "מאז שנחשפנו למצוקת מעונות היום אנו עושים מאמצים אדירים לאתר פתרונות יצירתיים ואכן תוך זמן קצר מאד, זמן שיא, הוספנו 800 מקומות חדשים ואנו מלאי סיפוק על כך שבזמן כה קצר אנחנו במרחק נגיעה מפתרון הסוגיה. אני מודה לכלל השותפים שלנו, סגני הרב סילברסטין, מפעילי המעונות, אגף ההנדסה, החברה הכלכלית, רשת המתנסים, היחידה לגיל הרך ולכל מי שלוקח חלק במאמצים ומתחייב לכלל ההורים כי לא ננוח ולא נעצור עד לשיבוץ הפעוט האחרון. מבחינתנו זה הדבר הנכון על מנת לאפשר להורים לצאת ולהתפרנס ואנו מחויבים לכך במלוא מובן המילה".

נושאים: בית שמש, מעונות, גרינברג, סילברסטין, אכלוס
מחפשים מקומות... סיור במוסדות חינוך
מחפשים מקומות... סיור במוסדות חינוך
מחפשים מקומות... סיור במוסדות חינוך
מחפשים מקומות... סיור במוסדות חינוך
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: