אזהרה: עומס התנועה בכבישים מסביב לבית שמש מהווה סכנה ממשית לנוהגי הרכב

מול האזהרה הזו צריך להתמודד, איך מתמודדים? באכיפה מוגברת ובהסברה. מי ייטול על עצמו את המשימה? במשרד התחבורה חייבים לפקוח עין ולהרחיב דעת לתת פתרון יצירתי למצב, יפה שעה אחת קודם.

תאונה בכביש 3866 צילום איחוד והצלה
תאונה בכביש 3866 צילום איחוד והצלה

איך הופך כביש 3866 לכביש מסוכן, בו מתרחשות תאונות לא מעטות? האם העובדה שמדובר בדרך נוף, היא הגורמת לתאונות? או שמא אולי הכביש עמוס יתר על המידה בו עולות ויורדות משאיות תובלה, מוניות, אוטובוסים, כלי רכב פרטיים, וגם דרך אלטרנטיבית לעומס על כביש מס' 1.

כל הגורמים נכונים לכביש הזה שבאחרונה, רק באחרונה אירעו בו כמה תאונות קשות בהם הצטרכו נוסעים לקבל טיפול רפואי. אתמול, יום חמישי: "בשעה 14:00 לערך, צוותי כיבוי והצלה ממרחב בית שמש הוזנקו לתאונת דרכים קשה בכביש 3866, סמוך לבית שמש. התאונה כללה התנגשות בין משאית לרכב פרטי. מדווח דובר כב"ה זיו אקווה. והשלימו אותו דוברות איחוד הצלה - מחוז ירושלים: צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לשני נפגעים שנפצעו קשה כתוצאה מתאונה עם משאית ורכב בכביש 3866 בסמוך למושב מחסיה.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לגבר (כבן 30) שנפצע באורח קל כתוצאה מתאונה עצמית בכביש 3855 סמוך לבית שמש

גם כביש 375 במצב דומה. הכביש העוקף את בית שמש מעמק האלה לכיוון ירושלים, (צור הדסה באמצע) מעוקל בחלקו, נתיב אחד לכל צד, ועמוס. תאונה עם מעורבות משאית ושני כלי רכב אירעה בכביש 375 סמוך לכניסה למושב מטע- דיווח לפני פרק זמן קצר. לא חלף יום מהתאונה הנ"ל וכבר תאונה נוספת- צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני לנהג רכב (כבן 60) שנפצע קשה בתאונה בכביש 375 בסמוך לקיבוץ נתיב הל"ה.

דוד לף נהג האמבולנס של איחוד הצלה והחובשים דוד פרידליס ויעקב ליברמן מספרים: "מדובר בזירת תאונה קשה עם מעורבות שני כלי רכב ומשאית. הענקנו סיוע רפואי לנהג אחד הרכבים בזירה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול כשהוא עם חבלות קשות בגפיו ומצבו מוגדר קשה, כמו כן פינינו מהזירה שני פצועים נוספים (בגילאי ה-20) לבית החולים הדסה עין כרם שמצבם בשלב זה מוגדר קל."

ועוד כביש ראוי לתשומת לב , כביש 35. הכביש המחבר בין קרית גת לבית בית שמש, עם צמתים לא מעטים, כיכר שריגים, צומת נחושה, הפניה לכפר זכריה. הנה דיווח מכביש 35: פצוע בינוני כתוצאה מתאונה עם מעורבות משאית ואוטובוס. ועוד דיווח, מום אחר: צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני בזירת תאונה בכביש 35 סמוך לקיבוץ בֵּית גֻּבְרִין.

אנו מביאים סכנות ממשיות ולא הארכנו כי יש עוד תאונות למשל בדרך כביש 38 בקטע מצומת אשתאול לשער הגיא. בכביש זה יש נהיגה במהירות מופרזת, הרצון להגיע מהר הביתה או לחלץ דקות לכיסוי דקות מבוזבזות בפקק בכניסה לירושלים, גורמים לנהגים לנהוג בפזיזות.

כבישי העוטף לבית שמש הופכים כולם לזירות תאונות, עד כה ברוך השם ללא תאונות קטלניות. הגורם הוא ריבוי כלי הרכב בכבישים. ריבוי נובע מאכלוס גדל, מגידול של העיר בית שמש, מהתרחבות היישובים מסביב. לא בטוח שהמערכת שהותאמה לכמות מסויימת תוכל לעמוד בעומס הצפוי בעוד 10-15 שנה, אז יוכפל צי הרכב באיזור, יוכפל הרצון להגיע לעיר הבירה, ובעיקר יגדל הצורך בשימוש בכבישים האלה להגיע לעיר הנ"ל. במשרד התחבורה חייבים לפקוח עין ולהרחיב דעת לתת פתרון יצירתי למצב, יפה שעה אחת קודם.

מה גורם לגרף העלייה בכמות התאונות? האם רשלנות? האם חוסר עירנות? האם כלי רכב מיושנים? אולי גם וגם וגם. אם בכל תאונה הגורם האנושי מכריע, אז אולי כדאי לטפל בכך. איך? הסברה. ואם מדובר ברשלנות אחזקת כלי רכב לא תקינים גם כדאי לטפל בכך- אז אכיפה מוגברת למהירות, בדיקה מתוזמנת לכלי רכב. השיטות קיימות- מישהו צריך לרכז את הנתונים ולטפל. משטרת בית שמש, עיריית בית שמש, כוחות ההצלה כולם ביחד וכל אחד לחוד יכול לזרז טיפול שימנע את התאונה הבאה.

נושאים: משרד התחבורה, עיריית בית שמש, משטרה, תחבורה
תאונה בכביש 3866 צילום איחוד והצלה
תאונה בכביש 3866 צילום איחוד והצלה
תאונה בכביש 3866 צילום איחוד והצלה
תאונה בכביש 3866 צילום איחוד והצלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: