איש השב"כ לשעבר: "העירייה חייבת לערוך מסע הסברה בקרב תושביה מהסכנות האורבות באינטרנט"

חסיד ויז'ניץ, בן 21, ממשפחה חרדית אמידה, הוא 'הגיבור' של פרשת הריגול לטובת איראן. דג קטן שעלול היה לגדול אילולי הצלחת השב"כ לעלות עליו עוד כשהוא קטן... מהעירייה לא יצאה שום התייחסות.

מודעות לתלייה ברחבי ירושלים ותל אביב
מודעות לתלייה ברחבי ירושלים ותל אביב

בית שמש לא יוצאת טוב מפרשת הריגול, חמורה או לא, גדולה או לא, בכל מקרה שמה של עירנו נפגע. התקשורת עשתה טוב כאשר העמידה את הפרשה כפרשה בה מעורבים 'ישראלים', וגם לא שכחו לציין את מקום מגוריו של 'המלאך' הצעיר שהתפתה לנהל שני חברים תושבי בית שמש, כל הישראלים באותה קטגוריה. "גרסת הצעיר הישראלי שנעצר בחשד שסייע לאיראנים: "חשבתי בכלל שהיא אשת שמאל ואלו כרזות בנושאים פוליטיים" משל לדברים האלה.

עוד נחשף כי הצעיר החרדי, חסיד ויז'ניץ, בן למשפחה אמידה שיכולה לשאת בהוצאות המשפטיות להגנתו והוא אינו נזקק לשירותי הסנגוריה הציבורית.

כתב האישום שפורסם חושף גם את שמות שני השותפים שלו, למגע עם סוכן חוץ. לזכות גורמי הביטחון יצויין כי הפרשה החלה לפני כחודש חצי בלבד וכבר אחרי מספר ימים נעצר החשוד העיקרי. מדוייק לומר כי הקשר עם 'אנה' החל ב-.2.6.24 . אם תרצו הנזק היה מצומצם, אם כי כל קשר עם האויב אסור ואפילו לרגע קט.

ככל שעוברות השעות קשה להאמין, קשה לתפוס. צעיר בן 21, שמו פורסם בתקשורת, מבית שמש, מקריה החרדית, על פי גילו כבר צריך להיות אחרי שירות צבאי, אבל לא, תורתו אומנותו. במקום להתרוצץ בחדרי המודיעין שלנו ולגייס מידע לטובת המדינה שלו, נפל ברשת. תרתי משמע. ברשת איראנית לגיוס סוכנים ישראלים, גם מהצד השני כנראה לא זיהו בהתחלה שמדובר בחרדי, בחור עם פאות ושטריימל.

כבר לפני יותר מחודש פורסמה הפרשה אבל הוצא צו איסור פרסום. בתום חקירה משותפת, ארוכה וממושכת נעצרו שלושה צעירים, כולם בני העיר שלנו, ישראלים, יהודים, שנחקרו בשבועיים האחרונים בחשד שפעלו בישראל בהנחיית אותם גורמים איראניים. מהחקירה עלה כי אחד החשודים, עמד בקשר עם פרופיל בשם "אנה אלנה" באמצעות אפליקציית טלגרם שהנחתה אותו לבצע משימות שונות בישראל בעבור תשלום.

אגב אין זו פעם יחידה לניסיון גיוס תושבי בית שמש לטובת הביון האיראני, בשיטה דומה בפרשיה אחרת נעצרו כמה דמויות, אחת מהם תושבת העיר שלבסוף זוכתה מהכוונה לרגל לטובת איראן.

הבחור מבית שמש הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער. לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, שביצעו חלק מהמשימות בתמורה לתשלום. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום במטבע קריפטו.

הציבור החרדי בעיר בהלם, גם שני האזרחים שגויסו על ידי החשוד בפרשיית הריגול, אלימלך שטרן מרמה ד' בבית שמש - הם חרדים תושבי בית שמש

מעניין שהמשימות שנתבקש הבחור לבצע היו בתל אביב או בירושלים, לא בבית שמש.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה כתב אישום נגד הצעיר לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן זר. שני האזרחים הנוספים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר בסיום חקירתם עד להכרעה בעניינם.

ומי אינו מגיב או מתייחס לכל הסיפור? ראש העיר החרדי של בית שמש, בכל זאת מדובר בשלושה חרדים, תורתם אומנותם, במקום לשרת בצה"ל ולהגן על המדינה שבה הם חיים, מצאו לנכון ליפול ברשת איראנית. גרינברג ממלא פיו מים, כמו כל שאר חברי המועצה החרדים, כולל נציג החסידות בעירייה סגן ראש העיר ומ"מ שמעון גולדברג. "ראש העיר חייב לערוך מסע הסברה בקרב תושביו, לא ליפול בסכנה" הציע אילן לוטן בכיר בשב"כ לשעבר מומחה לסיכול טרור פלסטיני.

החשוד המרכזי עצור מאז ה-27 ליוני, ואתמול הוגש כתב האישום בפרשה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

נושאים: איראן, ריגול, שבכ, בית שמש, חסיד ויזניץ
מודעות לתלייה ברחבי ירושלים ותל אביב
מודעות לתלייה ברחבי ירושלים ותל אביב
מודעות לתלייה ברחבי ירושלים ותל אביב
מודעות לתלייה ברחבי ירושלים ותל אביב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: