אם ביקורת לא נענית יש מקום לפנות לחיוב אישי...

1."להרוס, הספיקו בימים בודדים, לתקן את הנזקים, הם לא טורחים גם לא כעבור כחודשיים. 2. "'בני עליה' נאלצו לסגור את בית הכנסת למשך תקופה בעקבות שחיתות חמורה של אחד מסגניו של רה"ע.". ולמה וועדת הביקורת לא מתכנסת לדון בפרשיות האלה?

תחקיר מיוחד צילום מסרטון התחקיר
תחקיר מיוחד צילום מסרטון התחקיר

מן הפשוט לחמור יותר. הנה מה שנכתב, בקבוצת 'חדשות העיר'- קבוצת חדשות בואטסאפ: המשפיע הרב אלימלך בידרמן ערך שבת מרוממת ברמה ב' בבית שמש. הרב בידרמן כבר ערך מספר שבתות בבית שמש, מאז אירוע ההדלקה הגדול בל"ג בעומר. הביקור של הרב בידרמן מזכיר לנו כי בניגוד להבטחות של רה"ע גרינברג - הנזקים מהאירוע בל"ג בעומר טרם תוקנו. להרוס צמחייה, להשחית גדרות ולגזום עצים - הם הספיקו בימים בודדים, אבל לתקן את הנזקים, הם לא טורחים גם לא כעבור כחודשיים. סגרה"ע שמעון גולדברג לקח חסות על האירוע. רה"ע גרינברג הצטלם בכל ההכנות לאירוע. אבל השניים שכחו מהאירוע רגע לאחר מכן.". חדשות העיר אף מציג תמונות מהמקום. גדעו שדרת עצים שלקח לה זמן להיקלט, נשפך כורכר על אדמה שאמורה הייתה להיות ירוקה וגם השחיתו גדרות.

לא יתקנו, לא יתחילו? יש מקום לפניות לחיוב אישי נגד מי שלקח אחריות על הנזק. וכאשר יידרשו לשלם מכיסם הפרטי אתם תראו את האחראים, מהרב בידרמן ועד גרינברג כולל סגנו ומ"מ לחשוב אם כדאי להם לקיים אירוע דומה בשנה הבאה.

ואין זו הפרשה המעיבה על הרגשת כותבי חדשות העיר. הקבוצה הזו מוכיחה כישרון למצוא התנהלות לקויה ואפילו שערורייתית. היום מעלה הקבוצה תזכורת: מילה במילה משם. "חדשות העיר: אכזבה בקרב קהילות העולים בבית שמש בעקבות התעלמותו הצורמת של רה"ע שמוליק גרינברג, אל מול ההתעללות המתמשכת שחווה קהילת דוברי האנגלית מרמה ד'. כפי שחשפנו, ב'תחקיר השחיתות' בתחילת השבוע החולף, בני הקהילה האמריקאית 'בני עליה' נאלצו לסגור את בית הכנסת למשך תקופה בעקבות סאגה מתמשכת ושחיתות חמורה של אחד מסגניו של רה"ע.

תקוותם של בני הקהילה, הייתה כי לאור הביקורת הציבורית וחשיפת הפרשיה, הבנייה הלא חוקית שגורמת להם לסבל ונזק רב - תיעצר, ולכן הציעו שלא לתקוף ספציפית את ראש העיר או גורמים פוליטיים אחרים, למרות שידור התחקיר השבוע. אך כעבור כמה ימים, כשראו כי העבודות ממשיכות כהרגלם תוך התעלמות מוחלטת מפניותיהם - חברי הקהילה פנו שוב למערכת 'חדשות העיר' והביעו כאב גדול על חוסר האקטיביות של ראש העיר בעניין, בעוד שהם בחרו גם בו וגם בסיעת 'דגל התורה' בבחירות האחרונות.

לדבריהם, רה"ע שכח מהם רגע לאחר הבחירות. בתקופת הבחירות הוא ידע להצהיר מעל כל במה אפשרית שידאג לציבור העולים בבית שמש, אך כעת נדמה שהוא "מפקיר" דווקא את ה"חלשים" כביכול, את אלו שעדיין לא למדו כיצד להילחם מול הבריונות של אותו גורם בכיר."

ולמה הם צריכים ללמוד להתנהג מול בריונות? האם אין בעיר מי שאמור להתמודד במצבים כאלה? מה עם הייעוץ המשפטי בעירייה? היכן מהנדס העיר? מה עם אגף ההנדסה שהשערורייה הזו כולה רשומה על שמו. מה עם מבקר העירייה שאמור לקרוא כל מילה הנכתבת על תפקוד העירייה? והיכן ועדת הביקורת של העירייה, זו מהאופוזיציה הייתה חייבת לדרוש ולזמן ישיבה מיוחדת לטפל בשערורייה הזו. מה עוד שאין מדובר במקרה השתלטות ראשון ואחרון על הקצאות של אחרים. במגרש אחר, במתחם באותה שכונה קורה אותו סיפור ממש. האם באמת לית דין ולית דיין?

הנה, אם כן שני גופים שמן הסתם בודאי יכולים לשנות פני התמונה, לבני העליה תהיה תשובה מיידית, ואם לא מוועדת הביקורת המקומית או מבקר העיריה, למנוע עוול , אפשר לפנות לוועדה לחיוב אישי. נזכיר בעלי התפקידים הציבוריים נושאים באחריות אישית לכל פעילותם אם היא חריגה מן המותר והמקובל.

נושאים: בית שמש, עיריית בית שמש, יעקב דבן, וועדת הביקורת, חיוב אישי
תחקיר מיוחד צילום מסרטון התחקיר
תחקיר מיוחד צילום מסרטון התחקיר
תחקיר מיוחד צילום מסרטון התחקיר
תחקיר מיוחד צילום מסרטון התחקיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: