ארגון החסד של בית שמש התגייס למילואים

סקופ: לא יחיד, לא יחידה, אלא כל הארגון. כל ארגון עזרת אחים מגוייס כבר ימים רבים לשירות מילואים ממושך. השירות כולל אספקת ציוד אפילו רחפנים, ועד סירי צ'ולנט לדשן בהם את כרסם של החיילים. סיפור מרגש של עבודה מתמשכת חודשים. שאפו ענק לראש הארגון וחברי הצוות על הארגון, היזע והמאמץ הבלתי פוסק.

גם רוקדים עם החיילים
גם רוקדים עם החיילים

מהרגע בו פרצה המלחמה פועל 'עזרת אחים' בהגשת סיוע לכוחות הלוחמים ולמשפחות המפונות. ככל שחולף הזמן מתגבר גם המיקוד במשפחות המילואים, שהעול שנפל על שכמן מרגיש לפעמים כבד מנשוא . יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ במטבע לשון חדשה: "מאחורי כל גיבור עומדת אשה גיבורה"

פעילות חוצת מגזרים ומחברת לבבות מתבצעת על ידי ארגון החסד של בית שמש 'עזרת אחים', כבר חצי יובל שנים. הארגון פועל במגוון מישורים העוטפים את תחום הבריאות, וכמעט כל תושב בבית שמש כבר נעזר בו לפחות פעם אחת.
אבל מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל' עובדים אנשי הארגון במשמרות כפולות, כדי לתת מענה לצרכים שונים בחזית ובעורף העולים תוך כדי לחימה, ובמקביל להמשיך את העשייה השוטפת מבלי לגרוע ממנה דבר.
אנשי הארגון בראשותו של היו"ר הרב אברהם קאפ, יורדים לדרום אחת למספר ימים, פעם עם סירי טשולנט ענקיים, פעם עם כמויות עצומות של בשר אותו צולים על האש בשטחי הכינוס ומחלקים גם לחיילים המוצבים בעמדות השונות, מביאים ציוד כמו פנסים לנשק ואפילו רחפנים, אבל בעיקר מחלקים חיוכים, מחמאות וציורים שנשלחו על ידי ילדי העורף לטובת חיילי החזית, וכל מה שאפשר כדי לעודד אותם ולחזק את רוחם.
במקביל פעל הארגון לארח מאות משפחות של מפונים מהדרום, וסייע להן להיקלט בבית שמש והסביבה, כולל ביגוד, מזון, תווי קנייה, שיבוץ ילדים במוסדות חינוך, השמת עובדים בעבודות זמניות ועוד ועוד.
העזרה למשפחות המפונים נמשכת גם כעת, ומדי פעם צצים צרכים מאתגרים, כמו אותו מקרה של משפחה מהדרום שעשתה ברית לילד ולא היו בידיה שום אמצעים כדי לערוך את החגיגה בצורה מכובדת. ארגון 'עזרת אחים' נרתם לעזרתה- ארגן סעודת המצוה, מתנות לרך הנולד, לאמו היולדת ולכל המשפחה.
אבל ככל שחולף הזמן, משקיע הארגון יותר ויותר מאמצים בעזרה וסיוע למשפחות של חיילי המילואים שנשלחים לסבב אחר סבב בחזית, ומשאירים מאחור את נשותיהם וילדיהם, כשהם מודאגים מאוד ומתקשים להתמודד עם היעדרו של האב.
"ישנו פתגם ידוע שאומר שמאחורי כל גבר גדול עומדת אשה גדולה", אומר הרב קאפ: "אני חושב שברוח התקופה אפשר לומר את אותו הרעיון בצורה קצת שונה – מאחורי כל גיבור נשוי עומדת אשה גיבורה, הלוחמים האמיצים שלנו לא היו יכולים לעשות את שליחותם המקודשת, אם לא היו מקבלים את הגב והתמיכה מהבית, ולכן יש חשיבות כפולה ומכופלת לסייע דווקא לנשות החיילים שאני מכנה אותן 'מילואימניקיות'. ברוח זו הנחיתי את כל מחלקות הארגון לעשות כל מה שביכולתנו כדי להקל עליהן עד כמה שהדבר בידינו".
במסגרת זו מחלק הארגון הטבות ומתנות למשפחות, ביום העצמאות ערך הארגון הפנינג מיוחד למשפחות המילואים, בערב חג השבועות קיבלה כל 'מילואימניקית' תושבת בית שמש מכתב מרגש שבו מביע הארגון את הערכתו הגדולה של עם ישראל כולו לתרומתה החשובה להצלחת המערכה הגורלית, ובתקופה הנוכחית מקבלות המשפחות שוברים לארוחת ערב, לצד עזרה בארוחות צהרים שנשלחות אליהן מעת לעת לפי הצורך, והאוזן הקשבת שמטה הארגון לכל צרכיהן של משפחות המגוייסים.
לב כולנו עם הלוחמים האמיצים, וכולנו מלאי תפילה לשובם הקרוב של כל החטופים והחטופות, התקווה שיחזרו הביתה בריאים ושלמים, ושהשקט והשלווה ישובו לשרור ברחבי הארץ. אבל עד שזה יקרה, ארגון עזרת אחים מתחייב להמשיך לפעול בלי הרף לכל העוסקים במלאכת הקודש

נושאים: צהל, מילואים. עזרת אחים, בית שמש. אברהם קאפ.
גם רוקדים עם החיילים
גם רוקדים עם החיילים
גם רוקדים עם החיילים
גם רוקדים עם החיילים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: