בית שמש מתפתחת, התחבורה נשארת כמו לפני עשור

דוח ביקורת בעירייה משנת 2015 ציין את הקשיים התחבורתיים הקיימים בעיר. חלפו 9 שנים, והדוח ההוא אקטואלי מתמיד. ראש העיר גרינברג שהבטיח תחבורה לא עומד בהבטחותיו. מי שצריך לעמוד לימינו הוא סגנו במקרה יו"ר ועדת התכנון הממונה גם על וועדת התחבורה. היכן הוא? בשטח הוא לא נמצא...

שמואל גרינברג בחנוכת כביש 38 -2015
שמואל גרינברג בחנוכת כביש 38 -2015

ידיעות וחדשות טובות מביאה קבוצת הואטסאפ של חדשות העיר, אחת מהן היום: "הבוקר נתלו ברחבי הבניינים בשכונת ד'-4 מודעות המבשרות שלאחר שנתיים המתנה, סוף סוף יכנס קו 4 לשכונה ויחבר את השכונה עד תחנת הרכבת. חיש מהר התמונה נפוצה בקבוצות ואנשים החלו לפרגן לעירייה ולעומד בראשה." ואז מגחך בצדק הכותב העלום יתברך שמו לעד: "לאחר כמה שעות מתברר שהיה זה גימיק - לאף אחד מהממונים על התחבורה לא ידוע על שינוי כזה."

התחבורה בעיר כילתה את כל מילות הביקורת נגדה. הבעיה היא שזה לא התחבורה –ואגב הבעיה הזו אינה רעה חולה מימי גרינברג הנוכחיים, היא עוד מימיו כסגן ראש עיר. דוח הביקורת של העירייה לשנת 2015 שנכתב בידי רו"ח יעקב דהן העלה לקויות מרכזיות בתפקוד העירוני. "הממצאים בדו"ח זה הינם משמעותיים ביותר ודורשים את תיקונם המיידי" . כותב לחברי מועצת העיר מי שהיה יו"ר ועדת הביקורת של העירייה חבר מ. העיר אלי כהן. תמצית הדוח מספרת על עוד ליקויים. הנה הם לפניכם: אחד הנושאים המרכזיים והבעייתיים בתשתיות העירוניות הוא נושא התחבורה, אנו חווים זאת יום יום על בשרינו ורכבנו. המהמורות בכבישים, התמרור החסר, העדר סימוני כבישים, בעיות נגישות כבדות, חוסר תאום בין אגפי העיריה, היעדר פיקוח, סדרי תנועה בעייתיים, ביג, כבר אמרנו.". ייתכן וחלק מהרשימה הזו אינו אקטואלי, העיר נותר. צפיפות, עומסים, סכנות, ובעיקר היעדר תחבורה ציבורית בשעות קריטיות, בהם הצורך גובר. כמו שעות הבוקר בהם הורים נדרשים לפזר ילדיהם במוסדות חינוך.

וועדת הביקורת קוראת לראש העיר להעמיד לרשותם של האחראים את כל הכלים והתקציבים הנדרשים למילוי חובתם. לאור הצגת התשומות הכספיות הגבוהות מהיקפי הבניה בעיר והסכם הגג, אינני רואה מקום לדחייה ולו של שעה אחת בתיקון הליקויים. מה גם שהמצב הקיים מהווה סכנת נפשות ומי אם לא אנו בבית שמש נקפיד על עוד מצווה "ונשמרתם לנפשותכם"!!" סיכם אלי כהן.

אז למה עדיין אפשר לקרוא תלונות תושבים על בעיות תחבורה? אחד התושבים כותב למערכת 'חדשות העיר': "כעת, לאחר האכזבה, תושבי שכונת ד'-4 מבקשים לקבל את הזכויות המינימליות - תחבורה ציבורית ושיפור התשתיות בשכונה המונה אלפי תושבים."

אחת מהבעיות שהועלו אז וכנראה היא קיימת גם היום, היעדר יועץ תנועה כמתבקש. בימים בהם מאכלסים כמעט כל עמדה למה דווקא התפקיד הזה לא אוייש? יש יועץ תקשורת לדוברים, למה שלא יהיה יועץ תחבורה לוועדת התחבורה, לממונה על... לסגן ראש... לראש העיר.

וועדת תנועה בראשות ראש אגף התכנון, האדון גולדברג לא צריך לחפש נתונים רחוק, הם לפניו כראש ועדת התכנון. איך הוא לא דואג לתכנון התנועה כיו"ר ועדת התנועה בעיר? לידו יש חברי מועצת עיר מנוסים כמו שלמה ברילנט, צבי ווליצקי, חנוך דרגנר ועוד. מה איתה? היא מתפקדת? היכן הפרוטוקולים שלה? האם היא שומעת ויודעת את זעקות התושבים? או שאנחנו נגיע לסיום הקדנציה הזו, ייכתב בה עוד דו"ח על תחבורה, הפעם גרינברג המכותב הגבוה בהיררכיה כראש עיר, לא כסגן. בעיות התחבורה בעיר, לכאורה זו היתה צריכה להיות הבעיה הקלה לפיתרון וגם שמונה חודשים שחלפו בודאי היו צריכים לתת אותותם שהפתרון בדרך. תגובות התושבים והבנתם מבשרת אחרת, מה שהיה בשנת 2015 כנראה יהיה גם ב-2015.

נושאים: בית שמש, תחבורה, שמואל גרינברג, שמעון גולדברג
שמואל גרינברג בחנוכת כביש 38 -2015
שמואל גרינברג בחנוכת כביש 38 -2015
שמואל גרינברג בחנוכת כביש 38 -2015
שמואל גרינברג בחנוכת כביש 38 -2015
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: