גם בימים טרופים לא שוכחים את ניצולי השואה

עמותת חסדי נעמי בשיתוף פעולה עם קבוצת המל(אחים) של עדן כהן קיימה פעילות חלוקה מרגשת הכוללת ארוחות חג וערכות חגיגיות לכבוד חגי תשרי

צילום: חסדי נעמי
צילום: חסדי נעמי

מעל 150 קשישים וניצולי שואה בבית שמש זכו לקבל ארוחת חג חמה וערכה מיוחדת לחגי תשרי במסגרת פעילות שהתקיימה בבית העולה בעיר. הפעילות התקיימה בשיתוף פעולה של עמותת 'חסדי נעמי', המסייעת לניצולי שואה, קשישים ומשפחות נזקקות, וקבוצת 'מל(אחים)' בהובלתה של עדן כהן. בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, הם דאגו שאף אחד לא יישאר רעב בשולחן החג.

עדן כהן הקימה את הקבוצה זמן קצר לפני התפרצות נגיף הקורונה במטרה לסייע לניצולי שואה עם ארוחות חמות. בשנים האחרונות, הסיוע התרחב ומוקדש גם למשפחות מעוטות יכולת, קשישים, דרי רחוב וכל מי שזקוק לעזרה.

את ארוחת החג, שכללה מנה עיקרית, תוספות, סלטים, לחמים ושלל מטעמים, תרמה חברת קייטרינג מקומית בבית שמש. בנוסף, כל אחד קיבל ערכת חג חגיגית המכילה יין, עוגת דבש, שוקולדים ועוד.

בבית שמש פועלת תחנת חלוקה של עמותת חסדי נעמי מזה 20 שנה, אליה מגיעות כ-300 משפחות המקבלות על בסיס קבוע של פעם בחודש סלי מזון, פירות וירקות, ומטרנה לתינוקות. בנוסף, חסדי נעמי תומכת ב-500 ניצולי שואה בבית שמש, ביניהם כאלו המתגוררים בדיור מוגן, בתים פרטיים וכן כאלו המגיעים לבית העולה, שם העמותה מקיימת פעילויות עבורם לאורך השנה.

ולדימיר קנטרוביץ, בן 88 מבית שמש: "אני אמנם גר 44 שנה בישראל, מחצית מחיי, אבל זה מחמם את הלב לדעת שיש מישהו שדואג לנו, גם עולים חדשים וגם ותיקים. עמותת חסדי נעמי מסייעת לנו לאורך כל השנה ומתקיימים פה מספר ימי חלוקת סלי מזון לאורך השנה. כמה כיף שהשנה יצא לפועל שיתוף פעולה עם המל(אחים) שנתנו לנו את ההרגשה שאנחנו לא לבד גם בגיל הזה, והעניקו לנו חום ואהבה".

"לצערנו, חלה עלייה גדולה במספר הבקשות לסיוע לקראת חגי תשרי ואנו עושים ימים כלילות על מנת לסייע לכל אחד. אני רוצה להודות מכל הלב לכל המתנדבים, התורמים ולכל העוסקים בפעילות החסד על המסירות הרבה. לכל מי שתומך ומסייע אני מאחל שתמיד תהיו מהנותנים. תודה לעדן כהן ולקבוצת המל(אחים) על יוזמה מבורכת והרמת הכפפה לשיתוף הפעולה", מסכם משה כהן, מנכ"ל חסדי נעמי. "אני קורא לכל מי שמעוניין להיות שותף איתנו, לתרום כפי נדבת ליבו. אין ספק שזו זכות עצומה לקראת יום הדין. נאחל שנה טובה וחתימה טובה לכל בית ישראל".

נושאים: בית שמש, חסדי נעמי. גמחים.
צילום: חסדי נעמי
צילום: חסדי נעמי
צילום: חסדי נעמי
צילום: חסדי נעמי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: