גשר רצף דירות (134 יח"ד) יחבר בין נחלה ומנוחה לבין חפציבה

את מסוף האוטובוסים המקומי רוצים להפוך לשטח מגורים ולהגדיל בו אחוזי בניה פי 46.8!!! לא, זו אינה טעות דפוס, זו המטרה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה. גם מחסור התשתיות בעיר לא מרתיע...

מסוף האוטובוסים
מסוף האוטובוסים

פרסום ראשון: הוועדה המקומית לתכנון ובניה הניחה תכנית לבנייה בסמוך לבית העלמין המקומי, רח' דרך החיים, על השטח שבו קיים מסוף האוטובוסים המקומי כולל הגבעה הירוקה הצמודה. לא רציתם שם גנרטור לחפציבה , קבלו 138 יח"ד. בשלב זה רק רעיון שהונח על שולחן הוועדה המקומית אשר צריכה לאשר אותו ואז לצאת למסע הארוך בו יופצו התכניות להתנגדויות.

מטרת התוכנית: שינוי ייעוד מחניון אוטובוסים ושטח לעיצוב נופי למגורים, מסחר ותחבורה, שטח ציבורי פתוח, ככר עירונית ודרך מוצעת. יצירת מסגרת תכנונית לתוספת מבני מגורים מעל מסוף אוטובוסים חשמלי ו/או מסחר, בשילוב שטחי ציבור.

מיקום - התוכנית ממוקמת על רחוב דרך החיים בסמוך לבית העלמין ולשכונת חפציבה בבית שמש, מול נחלה ומנוחה ולמעשה תהווה 'גשר' בין שתי שכונות בעלי איפיון סוציו אקונומי נמוך. בתוכנית ההגשה נכתב כי התכנית המוצעת תואמת את מתווה הפיתוח העתידי של העיר. מעניין לפי מי?

תוכנית זו מגדילה את השטח הבנוי פי 46.8 תוספת 13,740 מ״ר 137% בניה במקום 3%. הוועדה מבקשת בתוכנית לבנות במקום 114 יח"ד בשטח כולל של 10290 מ"ר. בתוספת 24 יח"ד קטנות. בסה"כ 138 יח"ד!!! בנוסף, 600 מ"ר מבני ציבור וגם 2700 מ"ר תעסוקה.

סטטוס התוכנית בבדיקה תכנונית, דהיינו אם יהיו התנגדויות ויצא רעש גדול נגד התוכנית היא לא תתממש.

מי יבוא להתגורר בסמוך לבית עלמין? אין ספק שהשכונה הזו תהיה לחרדים בלבד, כי ציבור חילוני נרתע מלהתגורר בסמוך אמנם אצל חרדים הבעיה הזו אינה גורם, ראו א השכנות של סנהדריה לבית העלמין, או המרפסות הצופות לבית העלמין כאן, או הר נוף, שהנוף הנשקף מבתים רבים הוא הר המנוחות.

יו"ר ועדת התכנון המקומית שמעון גולדברג לא נח לרגע ולא מעניין אותו מצבה הסוציואקונומי של בית שמש, גם עניין מחסור בתשתיות, היום נערכה הפגנה זוטא מול משרדי העירייה בחטא מחסור המעונות בעיר, לא מרתיע אותו. מקווה שיש מישהו בעיר שאיכפת לו עוד וירגיע מעט את ההתלהבות לבנות עוד בתים בעיר במקום למלא מחסור אחר התשתיות.

נושאים: וועדה מקומית לת.וב. בית שמש, עיר ענייה, שמעון גולדברג
מסוף האוטובוסים
מסוף האוטובוסים
מסוף האוטובוסים
מסוף האוטובוסים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: