העירייה בגירעון? מטילים על הציבור עוד ארנונה

החוק קובע כי כל בקשה לאישור חריג להטלת ארנונה תוגש עד לתאריך ה-1.7 בשנה הקודמת לזו שבה מעוניינים להכניס את השינוי לתוקף. עלות התוספת 2% באופן גורם לכל הסיווגים. הבקשה הוגשה למשרד הפנים ביוני 2024, אם יהיה אישור יהיה תקף לשנת 2025

מליאה ריקה
מליאה ריקה

הגירעון המצטבר בעירייה עולה ועולה, תוספת משרות ללא גבולות, הוצאות ללא פרופורציה, מה העירייה עושה? לוקחת הלוואות לכיסוי הגירעון (בתקציב האחרון 30 מיליון שח הלוואה, בתקציב 2023 עוד 20 מיליון הלוואה), ועוד יותר גוזרת על התושבים לשלם ארנונה מעבר לקבוע בחוק ההסדרים.

מליאת מועצת העיר אישרה במליאה מיוחדת בתחילת יוני העלאה חריגה של הארנונה. הפעם הסתפקו חברי המליאה לבקש העלאה של 2% תוספת להעלאה הרגילה. אין זו פעם ראשונה שהעירייה מבקשת העלאה חריגה, בשנת 2016 כבר ביקשה העירייה העלאה חריגה של 5% בתקווה לממן את תכנית ההמראה שהוצעה ע"י משרד הפנים.

עיריית בית שמש שולחת ידיה לכיס התושבים פעם אחר פעם, כבר ב-2006 כפי שהתברר ב ת"מ 303-08 משה כהן נ' עיריית בית שמש (25.11.2012) – תובענה כנגד עיריית בית שמש ולפיה העירייה חרגה מחוקי ההקפאה בכך שהוסיפה את תוספת הארנונה, שאושרה לה באופן חריג ונקודתי לשנת הכספים 2004 בלבד, לבסיס המס ובכך הגדילה העירייה את חיובי הארנונה באופן בלתי חוקי. הליך זה הסתיים בהסדר פשרה בגדרו התחייבה העירייה לבנות מבני ציבור בסכום שלא יפחת מ- 2 מיליון ₪.

הפעם העירייה כאמור 'מסתפקת' בהעלאה מצומצמת של 2% בלבד ומבקשת זאת לשלוש שנים כולל השנה העכשווית- שנת 2024.

הרשויות המקומיות רשאיות להגיש למשרד הפנים בקשה לאישור חריג להטלת ארנונה כלומר, הפחתה או העלאת שיעור הארנונה מעבר לערך המקובל בחוק. סעיף 276 לפקודת העיריות קובע כי על הרשויות המקומיות להגיש את הבקשה לאישור חריג להטלת ארנונה עד לתאריך ה-1.7 בשנה הקודמת לזו שבה מעוניינים להכניס את השינוי לתוקף. ועיריית בית שמש מבקשת לאשר לה העלאה חריגה למשך 3 שנים, קרי בשנים 2024, 2025, 2026 כולל השנה הנוכחית. הבקשה הוגשה רק עתה- בחודש יוני 2024. למשרד הפנים או האוצר אין סמכות לאשר לשנה הנוכחית, ואם יאשר זה יהיה רק לשנים 2025-2026

האם משרד הפנים יאשר את הבקשה? על פניו החוק קובע אחרת. ומכאן גם הסיפא בהודעה שהוציאה העירייה לבתי התושבים, "ככל שהבקשה החריגה שהוגשה לאישור השרים תאושר, יעודכנו תעריפי הארנונה". נדגיש, נכון לעכשיו אין אישור ואם יהיה בודאי לא לשנה הנוכחית. שימו לב כאשר אתם נדרשים לשלם את הארנונה כי היא לא עלתה מעבר למותר בחוק ספר התקציב.

נושאים: בית שמש, תקציב, גריעון, ארנונה, משרד הפנים
מליאה ריקה
מליאה ריקה
מליאה ריקה
מליאה ריקה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: