העירייה השיקה קמפיין פרסום ויח"צ בעלויות כספיות מופרזות

עמותת שיקופית מתריעה על הפרה חמורה של איסור תעמולת בחירות בנכסי העירייה ומתכוונת לעתור לבית המשפט בהיעדר תגובה הולמת ומסבירה המניחה את הדעת

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
סימני העיר
סימני העיר

בית שמש מתעוררת לקמפיין פרסום ענק בעיתונות הכתובה (בינתיים) תחת הכותרת 'סימני העיר בית שמש. קמפיין המונה עשרות עמודי פרסום בעלויות דמיוניות בהערכה גסה של כ-70 אלף ₪. הקמפיין בא להסביר 'עשייה' של עיריית בית שמש ומתמקד בתחומים התחדשות עירונית, חינוך, פיתוח כללי, פיתוח תשתיות, חברתי, דיור תרבות ותעסוקה.

בצירוף לדברי מלל גם תמונות והמפתיע הוא שכמעט ואין תמונה של עליזה בלוך בקמפיין.

נכון לאתמול, הקמפיין מתפרסם בעיתונות החרדית , עיתון 'חדש' הוותיק, והעיתון המתחיל 'מיטב'. מן הסתם הקמפיין מתפרסם גם ב'תמורה'.

הקמפיין כולל בין 20-22 עמודי פרסום ובהם פניה ישירה (פעמיים- 2 עמודים) של ד"ר עליזה בלוך.

עמותת שיקופית פנתה מיד עם ראותה את הפרסומים הרבים למנכ"ל העירייה מאלי וליועמ"ש עו"ד גסטוירט והתריעה על איסור תעמולת בחירות מנכסי העירייה. "אני פונה אליכם בשמה של תנועת שקופית לאור התנהלות (הפרה? ס.צ) חמורה במיוחד בדיני תעמולת בחירות כעת בפרט ובפתח שנת הבחירות בכלל. כידוע לכם זה מכבר, האיסור על תעמולת בחירות באמצעות נכסי העירייה קיימת בכל עת ולאו דווקא בתקופת בחירות. לאור חריגות ושימוש מתוחכם באמצעות פלטפורמות עירוניות ברשויות שונות ברחבי הארץ, וועדות הבחירות האזוריות קבעו לאחרונה בצורה נחרצת את האסור והמותר בדיני התעמולה.

רגע לפני החג פורסמו בעיתונות תעמולת בחירות בהיקף תקדימי ובעלות של עשרות אלפי שקלים. פרסומים אלו הינם עבירה חמורה על דיני הבחירות ואין בכוונת החתום מטה לעבור על כך לסדר היום".

מר ישעיהו ברומברג דורש הסברים ובכוונתו לפנות לוועדת הבחירות להלין על מה שנראה בעיניו כשימוש ציני בכספי משלם המיסים המקומי.

ברומברג מצרף למכתבו את הודעת היועמ"ש מיקי גסטוירט על איסור שימוש בכספי ציבור לתעמולת בחירות.

האם הקמפיין עבר את האישורים הנדרשים? כלומר האם עבר את עיניו הבוחנות של היועץ המשפטי לעירייה? לא!!

האם המשלם, גזבר העירייה ידע על הכוונה להוציא אלפי שקלים. לא!!!

האם הקמפיין עבר דרך וועדת הכספים, עלותו הגבוהה מחייבת? לא!!!

עמותת שיקופית מצפה להתייחסות לפנייתה אשר הועברה ללשכות המכותבים מאלי וגסטוירט. כן הופץ מכתבה בין חברי מועצת העיר.

האם בעירייה לא חשבו על הפקת חוברת, אם כבר הכוונה לעשות יחסי ציבור, אז למה לא בעלויות נמוכות בהרבה.

נעדכן בהתפתחויות.

נושאים: עיריית בית שמש, יחסי ציבור, ראש השנה, חוק הבחירות
סימני העיר
סימני העיר
סימני העיר
סימני העיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
העירייה השיקה קמפיין פרסום ויח"צ בעלויות כספיות מופרזות
שימי
(5 / 5)

נכתבה ביום שישי, 23 בספטמבר 2022, 01:35

בלוך פשוט חרפה