העירייה מציגה פשיטת רגל וחוסר יכולת לתת מענה לתושבים

עיריית בית שמש פרסמה בשבוע שעבר קול קורא לארגונים לסייע בידה לפתור מצוקת המחסור בכיתות לימוד. במקום ארגונים יכולה העירייה להקים מנהלות שכונתיות שיתחמו לעצמן צרכים נדרשים, כולל פתרון למחסור בכיתות. עם מנהלות שכונתיות זה ביצועי וקל.

קול קורא לציבור
קול קורא לציבור

העירייה מגלה קושי לנהל את העיר, קראו את הקול קורא בדבר תמיכות מעיריית בית שמש, העירייה מבקשת עזרת ארגונים הפועלים בתחומי העיר בית שמש לבניית כיתות לימוד חדשות. פשיטת רגל של עירייה שאינה מסוגלת להעמיד תנאים בסיסיים לתושביה ומבקשת מארגונים לסייע לה.

למה מה שמצליח בערים רבות בישראל בבית שמש לא מסוגלים להרים אותו בבית שמש? מנהלת שכונתית היא לטובה לכל עיר, לשירות העירוני, לבנייה בהתאם לצרכי התושבים, עומדת על זכויות התושב מול הממסד. מנהלות שכונתיות היו נושא שעלה בכל מערכות הבחירות האחרונות, מימי אבוטבול בשתי קדנציות ועד לאחרונה למי מלכות גרינברג.

לכאורה אם יש צורך, יהיו גם קופצים להוביל בידי אלה שמבקשים לשרת בנאמנות ציבור.

סעיף ז בהסכם הקואליציוני בין סיעת ש"ס לבין דגל התורה קובע כי תיק מינהלות שכונתיות יופקד בידי הסיעה. לשם ניהול השכונות, תוקם מחלקה למנהלות שכונתיות ברחבי העיר. התאריך להסכם- 7 למרץ ערב סיבוב שני בו החליטה ש"ס להצטרף לדגל ולתמוך בשמואל גרינברג לראשות העיר. על ההסכם חתומים מצד אחד גרינברג ואיציק אלמליח, כמו שני ראשי התנועות משה גפני, ואריה דרעי.

בהסכם אין מועד לקיום ההחלטה הזו כמו לכל שאר ההחלטות. מה שצריך ודחוף יקודם, מה שלא יידחה. האם הקמת מנהלות שכונתיות אינו נושא חשוב מספיק?

ראשית האם יש צורך? כן בהחלט הצורך לשני הצדדים, לעירייה מנהלת שכונה תהיה זרוע תומכת- עוזרת בפתרון הבעיות המתעוררות בשכונות. לתושבים זו זרוע דורשת ומקדמת צרכים, למשל בעניין פתרון המחסור במעונות יום רמה ד, נקיון וטיפוח שכונה חדשה כמו נווה שמיר. מינהלת בשכונה היתה יכולה לעמוד על הדרישה הזו לחייב את העירייה או את משרד החינוך או כל גורם ממשלתי אחר להציג פתרונות. המציאות שלא ש"ס ולא דגל התורה מקדמות את הקמת המנהלות השכונתיות.

דגל וש"ס אינן בלבדיות בחוסר הרצון לקדם את המנהלות. גם ראש העיר היוצאת עליזה בלוך למרות הכרזותיה בעניין לא קידמה הקמת מנהלות שכונתיות. גם קודמה של בלוך משה אבוטבול לא הצליח במה שלא יצליחו הבאים אחריו, הוא הפקיד את רעיון הקמת המנהלת בידי ישעיהו אענרייך שהצליח לעשות דברים אחרים אבל לא הקמת מנהלת שכונה אחת לדוגמא.

אז אם אין הצלחה האם זה אומר שלבית שמש אבדה התקווה להקמת מינהלות שכונתיות? אם כך אז לפחות שלא יחלקו זאת בהסכם הקואליציוני שייכרת בערב הבחירות הבאות.

בימים בהם התחושה שמטפחים שכונה אחת לפני אחרת, יש חשיבות לקדם הקמת מנהלות שכונתיות. איך? בית שמש חייבת לאמץ מודל קיים, מודיעין מכבים רעות. לרעות כמו למכבים יש מועצה מנהלת עצמאית, וכולן ביחד תחת שלטון מוניציפלי אחד וראש עיר. יש תקציב למועצה מנהלית כזו, יש בחירות להקמת המנהלת, ויש סעיף תקציבי לארגון וקידום פעילות המנהלת . תקציב העירייה ערום מסעיף כזה לקידום המנהלות.

נושאים: בית שמש, שמואל גרינברג, מחסור בכיתות לימוד, מנהלות שכונתיות, דגל התורה
קול קורא לציבור
קול קורא לציבור
קול קורא לציבור
קול קורא לציבור
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: