הצלחה חלקית לשיווק ה 2- העתיד הלא ברור גרם ליזמים להתרחק

נווה שמיר ה-2 היא המשך תכנון ה1 שעוררה סערה גדולה בימי השיווק הראשוני והאכלוס בהמשך. חרדים לטשו עיניים לשכונה בשעה שהיא מיועדת לציבור הכללי, הדתי לאומי והחילוני. האם גרינברג יגרוםלחרדים להתרכז בשכונות החרדיות או שמא ייתעלם ו'יאפשר' רכישות מאורגנות לקבוצות חרדיות?

אפי קפיטל זוכה באחד הפרוייקטים
אפי קפיטל זוכה באחד הפרוייקטים

"אחד ממכרזי המגורים הגדולים ביותר שפורסמו בשנים האחרונות הסתיים בהצלחה יחסית, כאשר מתוך 3,440 יח"ד רכשו היזמים קרקעות לבניית 2,720 יח"ד בשכונת רמת בית שמש ה'2, עבור סך תקבולים של 1.13 מיליארד שקלים. שי-חי לבדה תבנה כ-950 יח"ד. 80% מהדירות מוזלות ויימכרו ב-32% הנחה ביחס למחיר השוק" כך מדווח היום מרכז הנד"לן מאת העיתונאי נמרוד בוסו.

"הצלחה יחסית למכרז הענק שערכו משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בבית שמש, במסגרתו שווקו קרקעות לבניית כ-3,440 דירות בבנייה רוויה בשכונת רמת בית שמש ה' 2. מתוך כלל הדירות שווקו בהצלחה ליזמים 2,720 דירות, מהן 80% (2,175 ח"ד) ישווקו כדירות מוזלות לרוכשי דירה ראשונה ו-20% (543 יח"ד) יימכרו לכלל הציבור במחירי השוק". למה הצלחה יחסית? כי 6 מתחמים אחרים בהיקף של 720 יח"ד, נותרו ללא מציעים. למי מיועדות הדירות?

נווה שמיר ה-2 היא המשך תכנון ה1 שעוררה סערה גדולה בימי השיווק הראשוני והאכלוס בהמשך. חרדים לטשו עיניים לשכונה בשעה שהיא מיועדת לציבור הכללי, הדתי לאומי והחילוני. החוק אינו מונע מכל אדם לרכוש דירה היכן שיש לו אפשרות, ועם זאת נקבע בידי קברניטי העיר על ייעוד השכונה לציבור מסויים, מולה הוגדרה שכונה אחרת, גדולה פי כמה (רמה ד על כל חלקיה) לציבור החרדי. קברניטי העיר ממשה אבוטבול ועד שמואל גרינברג כולל עליזה בלוך ביקשו לשמר את החלטה הזו.

האם החרדים ירכשו בה2 ולמעשה בכך ישתלטו שלטון מוחלט על המרחב הקרוי העיר בית שמש? כאשר המחיר יורד הביקוש עולה והחרדים זקוקים לכל דירה לפתור מצוקת הדיור, עבורם הזדמנות להרוויח.

מה יעשה ראש העיר גרינברג שרוצה אוכלוסיה מעורבת, לפחות על פי הצהרותיו, האם ייאבק במגמת הדיור החרדית לפשוט על אתרי הבניה או שיעשה צעדים מגבילים אפשריים. בתכניות עצמם, או בשיווק אין שום קביעה אכן שמדובר לאוכלוסיה חרדית, והמאבק על צביונה של השכונה יישאר בידי הרוכשים לכאן ומכאן.

ביקשנו התייחסותו של שמואל גרינברג לכוונות החרדיות המוצהרות בתקשורת. כאשר תגיע התשובה נפרסמה כאן. בינתיים ראו כי עתידה של העיר ההטרוגנית בסכנה, והסיכוי כי יום אחד בית שמש שהיום מצוייה עם 22.5% אוכלוסיה לאומית תמצא עצמה עם הרבה פחות מכך.

נושאים: ה 2, נווה שמיר, משרד השיכון, רמי, בית שמש חרדית.
אפי קפיטל זוכה באחד הפרוייקטים
אפי קפיטל זוכה באחד הפרוייקטים
אפי קפיטל זוכה באחד הפרוייקטים
אפי קפיטל זוכה באחד הפרוייקטים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: