התלונה שהגיעה מקטין חשפה פרשה מורכבת

זה התחיל כאמור שתלונה מקטין בארץ במהלך ימי מעצר החשוד התעורר חשד מסוים שהוא מעורב בעבירות דומות גם מחוץ לגבולות המדינה,

צילום משטרת ישראל
צילום משטרת ישראל

עבירה פלילית אוניברסלית: תושב ירושלים אסף קטין לביתו ממסיבה שנערכה סמוך לבית שמש, סימם אותו וביצע בגופו עבירות מין חמורות. לאחריהם, הסיע את הקורבן חזרה לאזור המסיבה, שם הפקירו. חוקרי מחוז ירושלים במקצועיות רבה, חשפו פרט מדאיג מעברו של החשוד. לאחר שחקירתו הושלמה, צפוי נגדו כתב אישום בימים הקרובים.

בתאריך 28.7 התקבלה תלונה בתחנת המשטרה בבית שמש מקורבן קטין (16) תושב העיר, בחשד שבוצעו כלפיו עבירות מין חמורות על ידי אדם במסיבה שבה נכח. בעקבות כך, החלו מיד חוקרי תחנת בית שמש בפעולות מקצועיות ברגישות רבה שיובילו לחשיפת זהותו של החשוד במעשה.

כבר בתחילת החקירה, אספה המשטרה ממצאים פורנזיים שנשלחו אל מעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. פיענוח ממצאים אלו, חיזק את חשדם של חוקרי תחנת בית שמש על אודות זהותו של החשוד במעשים אלו וכנגדו הוצא צו מעצר בבימ"ש.

בתאריך 14.8 אותר החשוד- (42) ובחיפוש שנערך בביתו, איתרו השוטרים כמות גדולה של כדורים רפואיים מסוגים שונים ונתפסו בין היתר מחשבים ואמצעי מדיה. החשוד שנעצר, הועבר לחקירה בתחנת בית שמש בגין חשד לעבירות של מעשה סדום, חטיפה, כליאת שווא ועוד. למחרת היום הוא הובא בפני בימ"ש שנעתר לבקשת חוקרי המשטרה והאריך את מעצרו, בתחילה תחת צו איסור פרסום על פרטיו.

מחקירת המקרה עלה, כי מספר שעות קודם למעשים כלפיו, יצא הקורבן מביתו בעיר בית שמש והגיע על גבי אופנוע השייך לו אל מסיבה שנערכה סמוך לעיר. בשלב מסוים, ולאחר שכנועים רבים מצד החשוד שהתעקש כביכול לסייע לו תוך שייתכן וסיפק לו חומרים מסוכנים במטרה להביאו למצב חוסר מודעות, מצא עצמו הקורבן הצעיר בביתו של החשוד שם לדבריו, ביצע בו החשוד מעשים מגונים ומעשה סדום.

לאחר מכן, השיב החשוד את הקורבן אל אזור המסיבה ושם הותירו כחסר ישע. הקורבן עלה על רכבו ושב לביתו, זאת תוך שבמהלך פעולות החקירה נחשפו שוטרי תחנת בית שמש כי רק בנס הצליח לעשות זאת ללא פגע של ממש, זאת לאחר שנהג כפי הנראה בהשפעת סמים או כל חומר אחר מסוכן ובמהלך נסיעתו פגע בחפץ המוצב בדרך.

עוד במהלך החקירה במשטרה, נבחנו תכני מחשבים שנתפסו ברשותו של החשוד בעת החיפוש שנערך בביתו, ובהם קבצי מדיה וסרטונים המעלים חשד למעשים מיניים שביצע החשוד בצעירים נוספים כשהם מחוסרי הכרה.

במהלך ימי מעצרו ולאחר שהתעורר חשד מסוים שחשוד זה מעורב בעבירות דומות גם מחוץ לגבולות המדינה, ערכו גורמי החקירה במרחב ציון בדיקות מעמיקות למול גורמי אכיפת החוק בחו"ל, עמם ישנם שיתופי פעולה. במהלך בדיקות אלו, נודע כי החשוד נשפט ונדון בשנים האחרונות לתקופה של 16 שנות מאסר ברומניה, על מעשים דומים במספר קורבנות שונים, אך הנאשם טרם התייצב לריצוי עונשו שם.

מקרה זה מצטרף להרשעתו בשנת 2013 על ידי בימ"ש מחוזי בירושלים, בגין שני תיקי חקירה שהתנהלו במחוז ירושלים של המשטרה בשנים 2012-2011 ובהן עבירות דומות למעשיו המיוחסים לו בימים אלו, עבירות של מעשה מגונה בקטין עד גיל 16, הפרת הוראה חוקית, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית ותקיפה. אז נגזרו על החשוד 20 חודשי מאסר, פיצויים והוא הוכנס למסגרת פיקוח על עברייני מין, עד לשנת 2019.

בימים האחרונים, לאחר שמעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבימ"ש, השלימו חוקרי תחנת בית שמש וגורמי החקירה הנוספים, את פעולות החקירה בעניינו וגובשה תשתית ראייתית למעשיו. לאחר שמעצרו הוארך פעם נוספת השבוע (יום ב') וניתנה הצהרת תובע מטעם הפרקליטות על הכוונה להגיש נגדו כ"א, הוארך מעצרו עד לתאריך 6.9 לשם כך.

פקד ססר לוקס, קצין אגף החקירות והמודיעין בתחנת בית שמש מרחב ציון, ציין- "אנחנו משקיעים את מירב המאמצים להבטיח שמקרים כאלה יבחנו ויחקרו באופן יסודי ומעמיק, עד תום. מדובר בחקירת עבירות חמורות שנעשית ברגישות במטרה לאסוף ראיות שיבשילו בבוא העת לתשתית ראייתית והעמדה לדין של אותם עבריינים, תוך שקורבנותיהם יקבלו את הסיוע והתמיכה על ידי הגורמים האמונים על כך. החקירה שהתנהלה בתחנת בית שמש, נעשתה באופן מעמיק ובכך הובילה בין היתר, לחשיפת מידע על עברו של החשוד מעבר לגבולות המדינה. בסיומה של חקירה זאת, יוגש כבר בימים הקרובים כתב אישום חמור נגד החשוד על ידי הפרקליטות"

נושאים: משטרת ישראל, בית שמש, מחוז ירושלים, כתב אישום
צילום משטרת ישראל
צילום משטרת ישראל
צילום משטרת ישראל
צילום משטרת ישראל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: