זוכרים ולא שוכחים את השביעי באוקטובר

העירייה הסתפקה בטכס צנוע בבית העירייה לזכור את ה-7 באוקטובר. ללא נבחרי הציבור הציוניים, וגם... בטכס בלטה העובדה כי את התפילות נשאו 'לובשי מדים' בלבד. עשרות או מאות עובדי עירייה חרדים, אף לא אחד מהם נמצא מתאים לשאת תפילה?

צילום מסך הטכס כלל
צילום מסך הטכס כלל

עיריית בית שמש לא תקיים היום טכס התייחדות או זיכרון עירוני עם חללי ה-7 באוקטובר, היא 'הסתפקה' באירוע מצומצם בבניין העירייה, בחדר המליאה. חדר המליאה הפעם היה מלא בעובדי העירייה, אשר התפנו מעיסוקיהם (מי יכול בכלל לעבוד היום?) ובאו להשתתף בטכס. החליטו לקיים היום טכס צנוע כאשר המגמה היא לקיים טכס רחב יותר בתאריך העברי כ"ד (או כב תשרי) תשרי.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר שמואל גרינברג ומנכ"ל העירייה אוהד שגב. עוד נכחו בו יקל"ר העיר סא"ל יואב קירמאיר, מ"מ רה"ע יצחק אלמליח, סגן ראש העיר חנוך דרנגר, סגן ראש העיר ישראל סילברסטין, ח"מ אבי ארנטרוי, ח"מ יונה קאופמן, רמ"ט רה"ע רבקה רביץ ומנהלי האגפים.

לפי הדיווח הזה לא נכחו בטכס חברי מועצה מהרשימות הציוניות בעירייה, לא מעיר מאוחדת, לא מהליכוד השותפה בקואליציה ולא מהבית שלנו (רינה הולנדר).

ראש העיר, מר שמואל גרינברג, אמר בדבריו: "בית שמש היא עיר של תקווה, של אמונה, של חיים. בימים הקשים ביותר, הוכחנו שהאור שבנו חזק מכל חושך. שהאהבה גוברת על השנאה. שהאחדות שלנו היא המגן החזק ביותר. העיר האהובה שלנו תמשיך להיות שייכת לכולם, מקבלת את כולם, ותיקים ועולים חדשים, חרדים דתיים וחילונים - יחד שבטי ישראל". במהלך הטקס הוקרן סרטון מיוחד, והועלה סיפור אישי מפי גב' דינה גדליה, אמו של רס"ל יוסף מלאכי גדליה הי"ד. נינה סיפרה על יוסף, שיתפה בזכרונותיה מראשית המלחמה ורגשותיה בימים אלו.
בסיום דבריה העניק לה גרינברג ספר תהילים עם הקדשה אישית.

מה עוד בלט בטכס? הטקס כלל תפילות לזיכרון שנשאו יו"ר ארגון העובדים ישראל פרץ, קריאת פרק תהילים מפי גזבר העירייה אריה ברדוגו, אמירת קדיש על ידי היועץ המשפטי עו"ד מיקי גסטוירט, לובשי מדים בלבד. הדלקת נר זיכרון על ידי סגן ראש העיר חנוך דרנגר. הטקס הסתיים בשירת 'אני מאמין' וההמנון הלאומי. בימים בהם ישנם עשרות עובדים חרדים יודעים קריאה ותפילה היה מן המקום 'לכבד' אחד מהם מתפילת יזכור או אל מלא רחמים, קדיש או פרק תהילים. נראות חשובה גם ביום הזה.

נושאים: בית שמש, טכס ה-7 באוקטובר
צילום מסך הטכס כלל
צילום מסך הטכס כלל
צילום מסך הטכס כלל
צילום מסך הטכס כלל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: