חברות בניה זרות יבנו בישראל דירות למכירה או להשכרה

עכשיו זה מגיע לישראל, חברות בניה זרות יתחרו על הקמת בנייני מגורים למכירה או להשכרה. השיטה מוכרת באירופה ובעולם בכלל. משרד השיכון מאמץ.

הרובע הסעודי בבלגרד
הרובע הסעודי בבלגרד

תרגיל מבריק של משרד השיכון, במקום לייבא עובדים לענף הבנייה הוציאו קול קורא להזמין הצעות לבניית מבני מגורים. וההפתעה הגדולה בהצלחה הזו היא ההיענות לקול קורא שפורסם כאמור בידי משרד השיכון. הרעיון אינו מקורי של ישראל, במדינות רבות באירופה נהוג להזמין קבלנים להציע הקמת מבנים למכירה/להשכרה. בערים רבות אירופה תמצאו רובעים המוקמים בידי חברות בניה מסעודיה, מאבו דאבי (בעלות יכולת מימון עצמאי) המגייסות עובדים באופן עצמאי לכל ענפי הבניה. עכשיו זה מגיע לישראל.

מעל 30 הצעות הוגשו על ידי חברות בנייה זרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל

הקול הקורא החדש פורסם ביולי במטרה לייצר מענים מיידים לענף הנדל"ן, באמצעות הרחבת מספר חברות הביצוע בישראל, הרחבת מספר המדינות מהן חברות יוכלו לגשת לקול הקורא, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה.

בשבוע שעבר (1.10.2024) עם תום זמן ההגשה של הצעות לקול הקורא, הוגשו מעל 30 הצעות, ממדינות שונות ברחבי אסיה ואירופה.

ההצעות הועברו לתהליך בדיקה מוקפד ומחמיר, במהלכו יהיה על החברות להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית.

החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל יחידות דיור ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט, הן יחויבו לבנות בהיקף בנייה למגורים של מאות אלפי מ"ר במהלך תקופת עבודתן בישראל. החברות יירשמו במאגר לתקופה של 5 שנים, עם אפשרות הארכה של 3 שנים נוספות, בהתאם לעמידה בקריטריונים ותנאי הקול קורא.

משרד הבינוי והשיכון יבצע בדיקות מעקב שוטפות במהלך כל תקופת רישומן של החברות במאגר, זאת בכדי לוודא שהחברה מבצעת בנייה למגורים בישראל כקבלן או כיזמיות עם חברה ישראלית, בהיקף המפורט בקול הקורא.

יודגש לקבלנים (הזרים) אין שום זכות משפטית על הקרקע, והם בונות כמו כל ספק אחר בתחומי הצרכנות השונים.

נושאים: קבלנים זרים, משרד השיכון, גם בבית שמש, אירופה בניה למכירה
הרובע הסעודי בבלגרד
הרובע הסעודי בבלגרד
הרובע הסעודי בבלגרד
הרובע הסעודי בבלגרד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: