חכים מפרגנים: ביסמוט מפרגן לעמיתתו שיטרית בדיון בנושא חברתי

ח"כ בועז ביסמוט מפרגן לעמיתתו ח"כ קטי שיטרית, "כינסנו דיון חשוב בנושא מורכב במיוחד- אשפוז בכפייה של מכורים לסמים. "תודה לחה״כ קטי שטרית שתרמה רבות למהלך".

ח"כ קטי שיטרית בכנסת
ח"כ קטי שיטרית בכנסת

גם בשעת מלחמה, מלחמה הנמשכת כבר תשעה חודשים, חה"כ קטי שיטרית מהליכוד לא שוכחת למה היא בכנסת ה-25. לפעול ולעשות למען החברה בישראל. לא מפתיע למצוא אותה בפעילויות שונות, לעיתים כמובילה, לעיתים כתומכת ומעודדת עשייה מזורזת לקדם שינויים חברתיים.

אחד השינויים שנעשים באחרונה בכנסת נוגעת למאבק בסמים. "התמכרות לסמים היא תופעה קשה שיש לטפל בה ולמגר אותה. כאשר מדובר בקטין מכור לסמים הוריו יכולים להיות מעורבים, לקבל מידע רפואי אודותיו, להשפיע על דרכי גמילתו ולהגביל את צעדיו ואת השימוש שלו בסמים, ואולם כאשר אותו קטין הופך לבגיר – ההורים או הקרובים המטפלים בו מאבדים שליטה באופן מוחלט על אותו אדם ועומדים בפני שוקת שבורה באופן הגורם הן להורים והן למכור נזקים בריאותיים, פיזיים, נפשיים וכלכליים כבדים." כותבת ח"כ שיטרית בקשה למזכירות הכנסת להעלות על סדר היום דיון מזורז בוועדה למאבק שימוש בסמים ואלכוהול. הנתונים בנושא הזה אינם מעודדים, החברה בישראל מושפעת מהמצב בעולם ובעיקר מגלי העלייה השונים, ממזרח אירופה ועד לארה"ב ואפריקה. את הערק של פעם החליפה הוודקה, את הג'וינטים החלפו הקנאביס והמריחואנה שהגיעו, כולם מזיקים במידה זו או אחרת. "צו השעה הוא לאפשר מעורבות מוגברת לקרוביהם של מכורים לסמים לגבי אופן הטיפול בהם, לרבות אשפוזם ולסייע להם במימון גמילתם.".

"יש לציין כי אדם המכור לסמים קשים אינו באמת בר החלטה על עצמו. הוא מסכן את חייו מדי יום בעצם השימוש בסמים הקשים ואף עובר על החוק בעצם השימוש בסמים אלה והכרוך בכך. הגברת המעורבות של בני משפחתו תאפשר להסיר ולו מעט מהמכשולים הפיזיים והנפשיים הכרוכים בגמילה. בעקבות המצב הקשה, ברצוני לקיים דיון דחוף בוועדה המיוחדת למאבק בשימוש סמים ובאלכוהול ולהעלות את הסוגייה לסדר יומה של הכנסת.

היום יצאה הרכבת מהתחנה, בצורת קיום דיון ראשון בוועדה. ח"כ בועז ביסמוט מפרגן לעמיתתו ח"כ קטי שיטרית, "כינסנו דיון חשוב בנושא מורכב במיוחד- אשפוז בכפייה של מכורים לסמים. יוצרת התוכן אסתר אווקה שיתפה באומץ בסיפור האישי של אחותה ענבל, אשת חינוך בעלת תואר ראשון, שכבר 6 שנים נאבקת בהתמכרות לסמים- ללא הצלחה.

‏בתי החולים הפסיכיאטריים אליהם המשפחה מכניסה אותה בכוח, משחררים אותה פעם אחר פעם- היישר אל זרועות מעגל הסמים, הזנות והאלימות ממנו כל כך ניסתה לצאת.

תודה לאסתר על השיתוף האישי, לחה״כ קטי שטרית שתרמה רבות למהלך, ולרחלי בן ארי סקעת שיזמה את הדיון החשוב הזה."

נמשיך לעקוב לבחון את התוצאות בהמשך הדיון בנושא החשוב הזה ובעיקר אחרי המסקנות או הצעות לתיקון החוק.

נושאים: כנסת ישראל, הליכוד, בועז ביסמוט, קטי שיטרית
ח"כ קטי שיטרית בכנסת
ח"כ קטי שיטרית בכנסת
ח"כ קטי שיטרית בכנסת
ח"כ קטי שיטרית בכנסת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: