כ-1 מיליארד שקלים לתכנית תחבורה שתסכן נהגים ונוסעים

מהפכת תחבורה מלאת סכנות. הפרויקט החדש שם דגש על נגישות, קיימות, ושיפור איכות החיים. "אנחנו מובילים את העיר לעתיד תחבורתי מתקדם יותר," זה מה שאומר ראש העיר. מה באמת? סעו ברח הירדן ובדקו בעצמכם מה יקרה ברגע שאחד מנתיבי התחבורה יהפוך לנת"צ. נזכיר כי בנתיב כזה אסורה התנועה לכלי רכב פרטיים.

צילום: עיריית בית שמש
צילום: עיריית בית שמש

פרויקט המאיץ בבית שמש יוצא לדרך: תוכנית תחבורה מתקדמת בתקציב של כ-1 מיליארד שקלים ביום שני השבוע נפגש ראש העיר בית שמש, שמואל גרינברג, עם שרת התחבורה מירי רגב לסיכום סופי של אחד מהפרויקטים החשובים ביותר לעתיד התחבורה בעיר – פרויקט "המאיץ". הפרויקט, שמסתמן כהשקעה משמעותית בסך כ-1 מיליארד שקלים, נועד לשדרג את תשתיות התחבורה הציבורית בעיר, להפוך אותה ליעילה ונגישה יותר, ולשפר את איכות החיים של התושבים.
במסגרת הפרויקט, יוקמו נתיבי תחבורה ציבורית רציפים, ייסללו שבילי אופניים חדשים, יותקנו רמזורים חכמים וכיכרות, וישודרגו התמרורים והשילוט העירוני. בנוסף, תוקם מערכת תחנות אוטובוסים חדשות ומתקדמות שיכללו שלטי מידע בזמן אמת, הנגשה מלאה, וטכנולוגיות חדישות לשיפור חוויית הנסיעה.

בני לווינשטיין אחראי תחבורה ציבורית בעיר אומר כי השלב הראשון בפרויקט יתחיל ברחוב נהר הירדן, שם יוקם נתיב תחבורה ציבורית באורך של כ-2.5 ק"מ, עם צפי לתחילת העבודות במהלך חודש מרץ הקרוב. כחלק מתהליך זה, תלווה את המיזם הסברה מקיפה לתושבים. "העדפה לתחבורה הציבורית היא הפתרון הטוב ביותר לצמצום הפקקים, הפחתת זיהום האוויר והרעש, ושיפור איכות החיים בעיר," מסבירה תמר בר שי מנהלת מחלקת התנועה והתחבורה בעיריית בית שמש. לדבריה, הפרויקט נועד גם לשפר את שוויוניות הנגישות בעיר, ולאפשר חיבור טוב יותר בין התושבים לשירותי תחבורה ציבורית יעילים ומהירים.

נהר הירדן מתחיל מכיכר רסידו ועד צומת נהר הירקון- אליהו הנביא. נסעתם בכביש הזה פעם? כביש צר, בנינים משני צידיו, כיכרות , מבנים ומוסדות צמודים לו. כדי להקים נת"צ צריך או להרוס את כל המבנים וזה לא ייעשה או שאחד משני הנתיבים יוקצה לטובת הנת"צ. אפשרי? סכנה, לא מומלץ. כמות כלי הרכב הנסעת בכביש זה בכל יום תוכיח שטוב לא יצא מכך, בטיחות לנוהג ולנוסע לא תהיה שם. ונניח אכן שהמאיץ ישפר את התנועה ברח נהר הירדן, מתי יתחילו במעפילי אגוז? ברש"י? בשד' בן זאב? תכנית תחבורה חייבת לראות את העיר בכללותה ולא כבישים מסויימים. בעירייה לא מסרו פרטים.

ראש העיר בית שמש שמואל גרינברג: "תושבי בית שמש יכולים להתגאות בפרויקט שישנה את פני התחבורה בעיר. זוהי תחילתה של מהפכה תחבורתית שתציב את העיר שלנו בקדמת המפה הארצית. אני מודה ליו"ר סיעת הליכוד בבית שמש, שלום אדרי, שסייע רבות בהשגת התקציבים והתיאומים הנדרשים מול משרד התחבורה וכן למחזיק תיק התחבורה, אברהם פרנקל".

מהנדס העיר, גיא דוננפלד: "פרויקט בסדר גודל כזה דורש תכנון קפדני ושיתוף פעולה יוצא דופן בין הגורמים המקצועיים בעיר ובמשרד התחבורה. פרויקט 'המאיץ' לא רק יהפוך את התחבורה בעיר ליעילה ומהירה יותר, אלא גם ייצור מרחב עירוני נוח, בטיחותי ונגיש עבור כלל התושבים". פרויקט "המאיץ" הוא לא רק שדרוג תחבורתי, אלא גם אמירה על עתיד העיר בית שמש: עיר שמקדמת קיימות, נגישות ושיפור איכות החיים לכלל תושביה.

כאמור, הודעת דוברות מלאה חורים שמחייבת הצגתה בפני ציבור ועיתונאים. מה שעיריית בית שמש נמנעת מלעשות מאז נבחר גרינברג לעשות.

אגב תכנית המאיץ קיימת שנים ארוכות במסגרת משרד התחבורה, והיא עוכבה בידי המשרד בשל חוסר מוכנותה של שרת התחבורה לפגוש את ראש העיר הקודמת עליזה בלוך ע"פ תחקיר היהלומים של רביב דרוקר.

נושאים: משרד התחבורה, בית שמש, תכנית המאיץ, רביב דרוקר. נתצים.
צילום: עיריית בית שמש
צילום: עיריית בית שמש
צילום: עיריית בית שמש
צילום: עיריית בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: