לא התפכחנו, לא למדנו את הלקח.... על תכניות בניה ופיתוח

מנכ"ל משרד השיכון מציג תכניות לבניית 40 אלף יח"ד בבית שמש, גרינברג מדבר על העיר הרביעית בגודלה. איך זה מסתדר עם ההצהרה הבאה מאותו פה: "בית שמש נמצאת בדירוג אשכול 2 ולא בכדי. העובדה שבעשורים האחרונים נבנו בעיר אך ורק יחידות דיור מבלי לדאוג במקביל לבינוי שטחי מסחר, הובילו למצב שלעירייה אין מקורות הכנסה משמעותיים".

צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה

ראה"ע שמואל גרינברג השתתף השבוע בכנס ועידת ירושלים לכלכלה שערך בנק ירושלים, בימה מצוינת להציג רעיונות. גרינברג התייחס לאתגרי הדיור בעיר ואמר: "בית שמש מתפתחת ומתרחבת כל העת. העיר התברכה בעתודות קרקע זמינות לבנייה מה שעתיד להציב אותה תוך עשור ברשימת 4 הערים הגדולות בישראל."

באותו מעמד, הציג מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן תכנית לבנייה שנקראה 'המטרופולין החרדי' עם כ-150,000 יח״ד חדשות שיתנו מענה לכמיליון תושבים חרדים.

המטרופולין יכלול את מרחב אשדוד (אלתא) שם מיועדים 90,000 יח״ד שחלקם לציבור החרדי, קריית גת מערב ופלוגות עם 65,000 יח״ד שרובם מיועדות לציבור החרדי, בית שמש עם 40,000 יח״ד חדשות, תימורים עם כ 6,000 יח״ד, כסיף עם כ 20,000 יח״ד.

רוצה לומר שגרינברג מתואם עם מורגנשטרן. האם השניים מתואמים עם המציאות? ואת המציאות הזו יודע גרינברג, "בית שמש מתפתחת ומתרחבת כל העת...". אמר גרינברג באותה ועידה.

"לצערי, בית שמש נמצאת בדירוג אשכול 2 ולא בכדי. העובדה שבעשורים האחרונים נבנו בעיר אך ורק יחידות דיור מבלי לדאוג במקביל לבינוי שטחי מסחר, הובילו למצב שלעירייה אין מקורות הכנסה משמעותיים וקושי אמיתי במשרות תעסוקה בעיר. כל זה לא יקרה במשמרת שלי. בית שמש תתרחב ותתפתח בעז"ה, עשרות אלפי יחידות דיור ייבנו בעיר בשנים הקרובות, אך יחד עם זאת, ניצור לה אפיק כלכלי משגשג ומבטיח". גרינברג מבין את הבעיה, האם ילך בעקבות קודמיו, יבנה דירות, מה הוכח כיותר קל- או קודם יפתח הזדמנויות לתעסוקה ולתעשייה.

יש עתודות קרקע, וזה טוב, לעתיד, מה עם ההווה? כן אדוני ראש העיר, אין 'יחד עם זאת', כבר הוכח בימי קודמתך, ובידי מי שקדם לה, כין חיה כזו 'יחד עם זאת'. זה, או זה או זה... עובדה שהטירוף לדיור ניצח בכל מירוץ מול פיתח מסחר תעשייה וכו'.

חוס עלנו, טפל בבעיות ההווה. מה? חזור אחורה לביקורך בוועדת הפנים בכנסת. מה טענת שם? "רה"ע שמואל גרינברג התייחס למצוקה האדירה שנוצרה בבית שמש בשל עיכוב דרמטי בבניית מוסדות החינוך בעיר כחלק מהשפעות המלחמה, עובדה שמעמידה בסכנה את פתיחת שנת הלימודים הקרובה". מהודעת הדוברות שאתה פרסמת. ואתה יודע, כי המצוקה אינה רק תוצאה של המלחמה, המצוקה נוצרת מהילודה הברוכה בעיר, כ-8000 לידות בשנה!!! היכן בדיוק המעונות לילודה הברוכה? היכן גני הילדים, בעירייה טוענים למחסור 540 כיתות כאלה? אנחנו העיר הכי צעירה, זה נכון, האם גם בהשקעה לנפש אנחנו מובילים? המספרים אומרים אחרת. ילד בחולון מקבל פי 3 מילד בבית שמש. השקעה לנפש בחולון (גם ילד) מגיעה לכדי 9000 ₪, כמה בבית שמש, שליש מזה!! לילד מחולון יש סיכוי להפוך לכל מה שרק ירצה, מה הסיכוי של ילד מבית שמש?

צא וראה בשטח, ובקר בקרוואנים המסוכנים ללמידה. צרות העבר הם גם מנחלתך, גם הן על כתפיך. אתה זומנת לעת הזו לפתור גם אותם. למד מטעויות קודמיך, עכב את המשך הבנייה , לפחות הקפא, עד שייפתרו כל מצוקות ההווה. רק ככה, תוכל להיכנס לספרי ההסטוריה של העיר כראש עיר הרואה רחוק, כראש עיר שדואג נכון, תשתיות לפני קורת גג. את מצוקת הדיור החרדית אפשר בינתיים לפתור ברעיונות החדשים שמתכנן מנכ"ל משרד השיכון. בית שמש תרמה את חלקה די והותר...

לימד אותי חבר מועצה מהדור הקודם, שהיה גם בעל מקצוע מבין בתחומי הבנין, לפי המרצפת הראשונה שיניח הרצף בדירה תוכל לדעת כבר אם הוא רצף טוב מיומן ומבין עניין או שמוטב לך להיפרד ממנו כבר בשלב הזה. ואם נלמד מאותו חבר מועצה הרי שניתן fl לבדוק בהחלט את מיומנותו של ראש העיר החדש שלנו.

מבחנו של גרינברג אינו במפגשים עם רבנים או עם ראשי קהילות, מבחנו במחשבה ובעשייה לטובת בני קהילותיהם. במקום שאין אנשים השתדל להיות איש. השתדל לראות מצוקת הכלל הקיים לפני תכניות העתיד.

נושאים: שמואל גרינברג, בית שמש, יהודה מורגנשטרן, משרד השיכון, דיור
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: