מה בין מכרז פנימי מס' 20 למכרז חיצוני מס' 18? שני המכרזים עוסקים בתשתיות, כבישים, תיאום תכנון דרכים וכו'. ובכן המכרז ראשון פורסם עתה בעירייה, המכרז השני פורסם לפני כמעט שנה, מדוייק יותר בדצמבר 2018 עם כניסת בלוך לעירייה.
בלוך הבחינה ובצדק בצורך לאייש את אחת המשרות החסרות בעירייה, מהנדס תשתיות, דרכים ומבנמי ציבור. בכך חשה בלוך לפתור את אחת הרעות החולות, שגם בעידנה עדיין קיימת, בעיית הטיפול בתשתיות במרחב הציבורי.
אחרי שהתקבלה עובדת, מהנדסת למשרה, והחלה לעבוד, החליטה זו לפרוש בסוף שנת העבודה הקודמת, משהו באמצע דצמבר. לולי הוצאת המכרז החדש לא היינו בכלל מודעים לפרישתה מרצון של המהנדסת המוכשרת . אגב משהו קורה שם בהנדסה, מהנדס העירייה משה לורבלבום סיים תפקידו , עכשיו מנהלת תשתיות, ואם נוסיף גם דוברת, משהו מתחיל להתערר ברצון הזה להיות עובד תחת עליזה בלוך
מדוע פרשה? זה עניין לכתבה נפרדת, בינתיים העירייה שלא יכולה לתפקד כנראה ללא מהנדסת תשתיות, נדרשת להוציא מכרז חדש. והוא מכרז מס' 20, הפעם הכותרת היא מכרז מנהל תשתיות ודרכים. תפקידו העיקרי: ניהול מח' כבישים, ותשתיות, טיפול במכלול הפרויקטים של התשתיות, הכבישים, התנועה, התחבורה, והכנת הנדרש לוועדת תנועה. במכרז החדש דרישות נוספות, תחת הכותרת תכונות אישיות הוסיפה העירייה שלל דרישות. "אמינות ומהימנות אישית, יוזמה ומעוף, קפדנות ודייקנות בביצוע, הבנה ותפיסה, כושר למידה מיומנות טכנית, שקדנות וחריצות, יכולת התבטאות בכתב ובעל תפיסה מיכנית". האם מהתוספת אפשר הבין שכל זה לא היה אצל הקודמת, או שרק פתאום הבינו בעירייה, בקרב הגוף מכין המכרז שאלו דרישות חשובות וחיוניות להתקבל בעבודה. אם כך, מי אומר שז קיים אצל שאר אלה שכבר נתקבלו עבודה... הכיפות נותרה כפי שהיה, למהנדס העירייה
מה גרם לשינוי במעמד? האם זה חלק מהבעיה שגרמה למהנדסת המוכשרת לעזוב ולסיים את תפקידה בטרם עת?
המכרז ייסגר בעוד שלושה ימים, וכאמור מדובר במכרז פנימי, שאם לא תהייה מועמדות ראויה מתוך שורות העירייה יוציאו מכרז חדש, הפעם חיצוני. האם יתמידו בדרישות? נמשיך לעקוב...