עיריית בית שמש הוציאה מכרז לקבל שירותי הסעות ואחרי פרסומו חזרה בה מהרעיוi וגיבשה לעצמה לשוב לדרך בה התנהלה עד כה. למה? מה גרם? התשובות לא ברורות, בכל אופן הנה הסיפור.
העירייה זקוקה לשירותי הסעות ילדים למוסדות חינוך, להסעת מטופלים מטעם הרווחה וכן הסעות לחינוך המיוחד. סעיף ההוצאה בתקציב העירייה למתן שירות זה עומד על מיליוני שקלים. עד כה נתנה את השירות בשנת הלימודים האחרונה החברה לפיתוח גוש עציון. בשנת הלימודים הקודמת, תשע"ו, נתנה את השירות הזה חברת יד היסעים, חברה שנתנה שירות במשך 14 שנה ברציפות.
בתום ישיבות עם חברת לפיתוח גוש עציון, ואי הסכמה לשינוי בתנאי המכרז בין הצדדים, החליטה העירייה לצאת למכרז חדש לקראת שנה"ל תשע"ח.
בסוף השבוע שעבר פורסם בעיתונות מכרז 37/17. מציעי המכרז נתבקשו לתת שירותי הסעות לתלמידים ואו מוסעי אגף הרווחה לשנת העבודה הקרובה, היא שנת הלימודים תשע"ח. הנוהל הוא שהעירייה מפרסמת את המכרז וקובעת מועד מפגש בו חייבים המציעים להתייצב כדי לקבל את כל הפרטים הטעונים בירור וגם לשמוע את הציפיות של העירייה מכלי ראשון.
מציעים שהגיעו ביום הקובע, אם הגיעו ללשכת סמנכ"ל העירייה, לא הופתעו למצוא אותה ריקה בהיעדרו של סמנכ"ל, כמו שהופתעו לשמוע כי המכרז בוטל!!
עיריית בית שמש ביקשה הפעם לחסוך לעצמה את דמי התיווך שלוקחת חברת משכ"ל, בשלטון המקומי. החברה הזו לוקחת בין 7.5% עד 9% עמלה. בעירייה ביקשן לחסוך את העמלה הזו ולצאת למכרז באופן עצמאי. מחשבה סבירה, במצב של עיריית בית שמש וצורת הניהול בה לא בטוח שזה הכי נכון לעשות. החליטו, קדימה. אז החליטו לצאת למכרז באופן עצמאי.
אלא שאחרי כמה ימים המחשבה ואולי החשש שלא יצליחו לנהל משימה כזו כבדה, ובודאי אחרי כישלון ההתקשרות שהפגינה העירייה מול שתי חברות היסעים מנוסות, כדאי לה לנהל את המכרז שעלותו כמה עשרות מיליוני שקלים באמצעות משכ"ל.
ברגע האחרון כנראה נמלכו בעירייה בדעתם, (סיבות פוליטיות? אולי.) וחזרו למחשבה שמוטב לשלם הוצאה של כמה אחוזים והעיקר שנטל האחריות ירבוץ על כתפי משכ"ל. אומר מנכ"ל העירייה מתי חותה: " קיימנו ישיבה חשובה והחלטנו לנסות שנה נוספת עם משכ"ל, ובינתיים להיערך לקראת מכרז עצמאי". המכרז החדש יצא בחסות משכ"ל.
מתי יצא המכרז הזה? לא זכינו לקבל מענה ברור... נמשיך לעקוב.