מעון חוסים או מוסד גמילה- בשכנות לדירות זה יותר מלא נעים

לא סימפטי בכלל, למרות ההבנה שצריך לשקם נזקקים, איש לא מוכן שזה ייעשה בקרבת ביתו. למה? בסיפור הזה מגבעת סביון, שכונת וילות שקטה ורגועה הפכה אחת הוילות למעון מגורים למטופלי גמילה מסמים. חסים על חוסים, לא חסים על תושבים משלמי הארנונה... מפתיע? לא כשזה קורה בבית שמש.

בית שמש
בית שמש

פרקליטות המדינה, נציב תלונות הציבור, מבקר המדינה, נבחרי הציבור בעיר, מי יעזור לתושב מאיר אביגדור תושב גבעת סביון המתלונן על אכלוס דירה בשכנות למקום, כמוסד גמילה, ולדעת המתלונן פועל ללא רישיון עסק כנדרש לפי חוק רישוי עסקים. אותו אביגדור שלח- שיגר פניות חוזרות ונשנות, ואולם אינו זוכה ליחס הנכון לדעתו.

בבקשתו דורש אביגדור: "בקשה להתערבות דחופה" בשל המטרד החמור לו ולתושבי השכונה. הסכנה האורבת למתגוררים מסביבה של מטופלים הנה עיקר טענתו: "במהלך השנים האחרונות, פועל בשכונת הארזים בית שמש מוסד גמילה לא חוקי, אשר מסווג על ידי העירייה כ"מעון חוסים". המוסד מתנהל ללא פיקוח וללא אישור חורג לשימוש בנכס, תוך הפרת חוקי המדינה והסיכון חיי התושבים והמטופלים במקום. המוסד מייצר רעש, אלימות, שימוש בסמים והתנהגות פלילית נוספת, פוגע בערך הנכסים שלנו ומסכן את רווחתנו האישית.

למרות מאות תלונות ופניות מצד התושבים למוסדות העירייה, המחלקה המשפטית לא פעלה כנדרש ואף התעלמה מהפניות באופן שיטתי ומזלזל. התנהלות זו מעוררת חשד להתנהלות לא כשרה וזלזול חמור בתושבים. יש לציין שהמצב במוסד מהווה סכנה מיידית לחיי אדם, ולכך נוספות גם עדויות להתנהלות פלילית מסוכנת בקרב המטופלים." כל פניותיו מתועדות ממוסמכות , ונשלחו לכלל המכותבים לעיל

בפנייתו מסביר אביגדור את הסכנות האורבות: "התנהלות המוסד הלא חוקי בשכונתנו מייצרת סכנות ופגיעות רבות: פגיעה בערך הנכסים בשכונה. סכנה מיידית לחיי אדם עקב האלימות והשימוש בסמים. פגיעה ברווחת התושבים והמטופלים. חשיפה לפעילות פלילית, כולל חשש לפדופיליה והתעללות." התשמע אוזן ותחריש?

ומסכם פנייתו הנרגשת: אני פונה אליכם בבקשה להתערבותכם הדחופה בנושא זה. יש למנות גורם משפטי בכיר, בלתי תלוי, לבדיקת כל ההפרות והעבירות שבוצעו. על הגורם המשפטי לחקור את החשדות להתנהלות לא כשרה, רשלנות וזלזול בתושבים, וכן לבדוק את הקשרים האפשריים בין גורמים בעירייה לבין מנהלי המוסד הלא חוקי.,.

כאמור הפניה הזו זכתה לתהודה רבה, כולל בתקשורת המקומית, (הסיפור הזה נחשף בקרן אור כבר לפני עשור) ואולם למרות הזמן הרב שחלף כנראה עוד יחלוף עוד זמן. עד כמה מתוסכל האיש מהשכנות הנוראה שנכפתה עליו תקראו בפנייתו לנבחרי הציבור. "תראו, נציגים מכובדים, לא רציתי להגיע למצב כזה אף פעם. אני לא חושב שמישהו בכל המדינה שלנו רוצה לחיות כך. מבין כל האנשים שנפגעים - הבית שלי הוא הנפגע העיקרי בגלל שהוא בחזית המרפסת האחורית של המקום. המקום ממוקם בצורה שקשה למשטרה וגופי האכיפה לאתר את ההפרעות והעבירות, אלא אם אני מציב מצלמות אבטחה ומיקרופונים על אנשים שחושבים שהם באים לקבל טיפול רפואי חוקי. זה גם מציב אותי בסכנה וגם מרגיש לי לא ראוי להגיע בכלל למקום כזה, כי הם לא עשו כלום, הם רק רוצים טיפול גמילה מסמים, שלא אמור להיות כאן."כל בר דעת לא היה רוצה שבסביבת מקום מגויו תיפתח נגריה, מחרטה, או אפילו מעון חוסים. אלה ואלה גורמים למטרד.

ביקשנו התייחסות עיריית בית שמש המכותבת, במקביל נדרוש התייחסות גורמי האכיפה בחוק. כאשר התגובות יגיעו נעדכן כאן.

נושאים: מבקר המינה, פרקליט המדינה, עיריית בית שמש, גבעת סביון, מעון חוסים, גמילה מסמים.
בית שמש
בית שמש
בית שמש
בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: