משלחת מנופחת מבית שמש לעיר בוכום בגרמניה

משלחת מנופחת וחזירית יוצאת לבוכום הגרמנית, ששה בעלי תפקיד בכירים יוצאים לדון על שת"פ ופרוייקטים במניעת אלימות הסברה ומניעת אנטישמיות באמצעות הספורט. לקמפ דייויד יצאו פחות... ואף תושב (לא בעל תפקיד) לא מצטרף לנסיעה החשובה ככל שתהיה

טסים לחו"ל
טסים לחו"ל

עיריית בית שמש מתרוקנת היום מבכיריה, ראש העיר, סגנו, מנכ"ל העירייה, גזבר העירייה וגם אחד שבמילואים ונטל מן הסתם חופשה ליציאה , חמישה בסה"כ בתוספת מנכ"ל רשת המתנסים ועוד 5 בכירים מהרשת יצאו הבוקר לעיר בוכום אשר בגרמניה. בוכם עיר קטנה יחסית, למימדים גרמניים, בת 350 אלף תושבים מקיימת קשרים עם חברת המתנסים, בית שמש התחברה לבוכום לפני מספר שנים. הקשר בין בוכום למתנסים הוא לטובת נוער וספורט, אז מה צריך שכל כך הרבה יצאו לבוכום כדי לדון/לסכם/לאשר תכניו עבודה?

ולבית שמש הציעו כמות של מוזמנים, כך על פי דברי כל מי ששאלנו בעירייה. "נתנו לנו- לקחנו". נתנו לכם? למי זה לכם? מה צריך גם ראש עיר וגם שני בעלי תפקיד בכירים, אחד סגן והשני משנה, ואם נתנו לכם, יוצא מנכ"ל רשת המתנסים, למה צריך גם מנכ"ל העירייה. ואם מנכ"ל עירייה למה צריך גם גזבר? ולמה אין אפילו תושב אחד בין הנוסעים? ולא למדנו משהו מההיסטוריה עם מחשבת הגרמנים על היהודים. נתנו לכם 12-15 הזמנות- נצלו מחצית, לא חייב את הכל. והאם היציאה הזו לא עולה כסף? מי משלם עבור ימי העבודה של השוהים בחו"ל? הגרמנים, ממש לא. טוב יעשה היועמ"ש אם יורה לנכות משכרם ימי חופשה עבור היציאה המיותרת.

ובמפתיע, ביקורת על גודל המשלחת יוצאת גם מקרב חברים בקואליציה, "ראוי שהנסיעה הזו תבוקר ואפילו באופן קשה. בימי מלחמה צריך לצמצם עד למינימום שהיית נציגי ציבור בחו"ל". אמר חבר המועצה. המשנה לראש העיר משה שיטרית, שמאז סיים תפקידו בשירות הציבורי 'התנדב' לשרת במילואים בצה"ל, (מסקרן כמה ימי מילואים עשה בהיותו בתפקיד סגן ראש עיר) ניהל עם כותב שורות אלו ויכוח בצורך ליציאת המשלחת ובעיקר בגודלה. שיטרית טוען שיציאתו שלו ע"פ הזמנה של הגרמנים, "הם החליטו שלמרות שסיימתי תפקיד (כממונה על רשת המתנסים ס.צ) הם רוצים שאגיע ואתארח אצלם". והוא מסביר שהנסיעה נועדה לחזק יחסי החוץ עם גרמניה בימים האלה."

מנכ"ל רשת המתנסים מיימון בן חמו מפרט: "הקשר עם בוכום הוא כבר משנת 2017 ומאז היו כמה וכמה משלחות של אנשי מקצוע, נוער וצעירים, הקשר נוצר בין המתנ"ס לעיריית בוכום במסגרת תכניות חילופים של הרשות לחילופי נוער וצעירים הישראלית וממשלת גרמניה באמצעות גוף שנקרא con act . ישנם מתנסים רבים ורשויות רבות בארץ שמשתתפים בתכנית. התכנית מתמקדת בשיתופי פעולה בנושאי נוער וספורט . המשלחת הקרובה היא משלחת רשמית ע"מ לחזק את הקשרים בין הערים ולבנות תכנית עתידית של חילופי נוער, צוותים, וצעירים. במשלחת יהיו פגישות מקצועיות לאורך כל הימים, עם ראש העיר, צוות העירייה, עם הקהילה היהודית, ארגוני נוער וספורט, מפגש קבוצת הכדורגל של בוכום ליצירת שיתופי פעולה חדשים לטובת פרוייקטים של כבוד מניעת אלימות הסברה ומניעת אנטישמיות באמצעות הספורט, וטכס לזכר קורבנות השואה. למשלחת יוצאים אנשי מקצוע מהמתנ"ס בתחומי הנוער והקמת פרוייקטים, ויו"ר עמותת הכדורגל העירונית, מהעירייה יוצאים הממונים על המתנ"ס הספורט. וכמובן ראש העיר הגזבר והמנכ"ל שמתווים את הדרך לקדצניה הקרובה ולייצירת שיתופים בהמשך ותמיכה בהם . לגבי מימון המשלחת : המשלחת ממומנת במלואה ע"י ממשלת גרמניה באמצעות con act ויציאת המשלחת אושרה בהנהלת המתנ"ס ובמליאת העיר. בטוחני שהמשלחת תחזק את הקשרים ותייצר חיבורים והצלחות בעתיד.". נסיעה טובה.

ואם החסרנו לכם פרט חשוב, אז בימים האלה מי שמנהל את העיר הוא... שמעון גולדברג, סגן ומ"מ, איש כוח. הוא בטח יזמין אליו השבוע את השר פרוש לביקורים רבים.

נושאים: בית שמש, בוכום גרמניה, מתנסים, עירייה, שמואל גרינברג, אריה ברדוגו, אוהד שגב
טסים לחו"ל
טסים לחו"ל
טסים לחו"ל
טסים לחו"ל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: