נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו להתלונן על פגיעה שחווינו מטעם גוף ציבורי בישראל, ולזכות לטיפול מסור.
אז איך מגישים תלונה? באילו נושאים אפשר לפנות לנציבות? ומה קורה לתלונה שהגשתם?
מי יכול להגיש תלונה? כל אדם שמצא עצמו נפגע ממעשה או מחדל שנעשה בניגוד לחוק, בניגוד לכללי מנהל תקין או ללא סמכות חוקית, או שיש בו נוקשות יתרה או אי צדק בולט.
חשוב לציין כי אי אפשר להגיש תלונה על גופים מסחריים או עסקים פרטיים, אלא רק על גופים ציבוריים בישראל.
אם אינכם דוברי עברית, כדאי לדעת שאת התלונה ניתן להגיש בשפות רבות, בהן ערבית, רוסית, אמהרית ועוד.
תוכלו גם להגיש תלונה בשם אדם אחר, אם קיבלתם את הסכמתו בכתב לכך.
על מי אפשר להתלונן? אפשר להגיש תלונה על כל גוף הנתון לביקורת של מבקר המדינה: משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, מפעלים ומוסדות של המדינה, חברות ממשלתיות, וכל גוף או מוסד הנתמכים ישירות או בעקיפין על ידי הממשלה (למשל חברת החשמל, קופות החולים, מוסדות להשכלה גבוהה, חברת עמידר ועוד).
פירוט מלא של הגופים, ניתן למצוא באתר משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור: www. mevaker. gov.il.
בית שמש כיכבה לא מעט בדוחות מבקר המדינה, ויש די והותר עוד לבקר כאן. האם תשתפו את המשרד בעוד נושאים? האם תצליחו לעורר ליבם לבדוק נושאים בעיר? כן, לפעמים גירוי קטן מכם יכול לסייע לפתור סיבוכים ומעשים זדוניים שפוגעים בכלל למען סיפוק קהילה קרובה או מקורבת. תשתדלו, זה עוזר.