עיר המתקרבת למאתיים אלף תושבים ללא ראש מינהל חינוך כבר חמישה חודשים

3000 תיקי וועדות השמה נדונו במערכת החינוך המקומית ללא מומחה מקצועי כראש מינהל חינוך. חמישה חודשים מאז סיום תפקידה של שרי דרור טרם נמצא המחליף שייכנס לנעליה.

שרי דרור- תמונה ראשונה
שרי דרור- תמונה ראשונה

המכרז לגיוס ראש מינהל חינוך בבית שמש פורסם בפעם הראשונה בחודש מאי השנה, כאשר הגב' שרי דרור הודיעה על כוונתה לסיים תפקידה. 23.5.24 היה המועד האחרון להגשת מועמדות. עירייה חדשה, ראש עיר חודשים ספורים בתפקיד, סגן ראש עיר ממונה על החינוך, חסר ניסיון ואולי גם בשלות לנהל תיק כבד כמו זה שהוא הופקד עליו, כממונה על מערכת הנותנת שירות לעשרות אלפי תלמידים. מגיע המועד לבדוק תוצאות, ויש הפתעה. שני הנבחרים החדשים במחלוקת ראשונה ביניהם, מי תשמש או ישמש בתפקיד. אלמליח הביא מועמדת- גרינברג לא התלהב. בינתיים המציאות היא: דרור הלכה ואין מחליף.

שנת לימודים מסתיימת, אחרת נפתחת, ומי שצריך לבדוק, לערוך, לבשל, לטגן, להחליף גלגלים ברכב הנוסע איננו. מצליחים איכשהו להתגבר על האיומים והיו לא מעט, חלקם נפתרו, וחלקם עדיין נוסעים עם גלגלי עזר לדרך החדשה בשנת הלימודים תשפ"ה. חלל שנפער וקשה למלא.

העירייה מאריכה את המכרז ומוציאה מכרז חדש. המכרז פורסם בראשון לאוגוסט כאשר יעד גיוס המחליפים נקבע כראשון לספטמבר. חודש שלם, נתנו למועמדים להתייצב למכרז, להציג מועמדות. התייצבו שלושה, זה מה שהגיעו. מעט מאוד יחסית לתפקיד החשוב, תפקיד שלפחות על פי גודל הציפיות היה צריך למשוך מועמדים בעלי פוטנציאל. מערכת של כמעט 60 אלף תלמידים בעיר מתפתחת לדברי הנהגת העיר, לתפקיד נחשב צריך שיהיו קופצים. אבל לא. מעטים- רק שלושה- התייצבו.

אלו נשלחו למבחני קבלה על פי בקשת ראש העירייה. לא אלמליח מבקש, גרינברג בוחן- רוצה אחד בעל מיומנות ויכולת להנהיג את מערכת החינוך. אפשר להבין אותו. כשאין לידו בר סמכא מבין ומנוסה חייב לפחות פקיד- ראש מינהל מקצועי שיכול לחפות על חוסר הבשלות של סגנו.

לצערו, אף אחד מהשלושה לא הרשים. בעדינות נכתוב לא בלט לשמש בתפקיד תובעני כראש מינהל חינוך.

ואנחנו באמצע אוקטובר, 45 ימים אחרי תום מועד המכרז. המצב הוא שאין ראש מינהל חינוך. אין ראש מינהל חינוך כבר חמישה חודשים!!!

חמישה חודשים קריטיים מאוד למערכת חינוך שמשווקת כמות וועדות השמה מהגדולות בארץ- 3000 תיקים, ומי שמחליף שם את איש המקצוע- ראש מינהל חינוך- הוא מנהל כללי שמבין במינהל, לא בחינוך!!! מצב מהדהד שדורש התערבות. אל תנסו לחפש את ההתערבות כי היא לא תגיע משום מקור אחר (משרד הפנים).

נושאים: מינהל חינוך, עיריית בית שמש, שמואל גרינברג, איציק אלמליח, שרי דרור
שרי דרור- תמונה ראשונה
שרי דרור- תמונה ראשונה
שרי דרור- תמונה ראשונה
שרי דרור- תמונה ראשונה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: