יום תשעה באב, השה היה יום דחוי, יום ראשון במקום בשבת. יום של חשבון נפש פרטי ולאומי, יום שבו מתענים על חורבן הבית, הראשון והשני, יום שבו נפלה בית"ר, יום שבו יצאה הרכבת הראשונה לאושוייץ. יום תחילת גישור יהדות בריטניה וספרד, יום כואב לכל מי שדם יהודי זורם בעורקיו. ביום הזה מתייחדים לא מעט מהאנשים בתפילה ובתענית, חלקם הגדול אפילו פוקד א בתי התפילה.
למתפללי רמת בית שמש, נכונה הפתעה קטנה, מתפללים שהגיעו לבתי הכנסת במרכז המסחרי מצאו ביום 'השבתון' הזה דוחות חניה על כלי רכבם. פקח חרוץ עשה את עבודתו, הוא לא שבת, ולא קיבל הוראה לשבות. מבחינתו זה היה עוד יום עבודה למלא דוחות ולהכניס עקב כך כמה שקלים לקופת העירייה. תלונות זרמו למערכת בצורת המסרון הבא: "כל הכבוד לעיריית בית שמש שהשכימה הבוקר, יום ט באב, (דחוי) ושמה לכל המתפללים דוחות חניה ליד בתי הכנסת ברח' הקישון. וזאת כאשר המרכז המסחרי סגור, היחידים שעבדו הם עובדי העירייה." ומדגיש אחד הפונים, זה קרה בעיר חרדית. ביזיון...
אגב ביום הזה אפילו הבנקים שובתים, ממש כמו כל בתי המסחר, מדובר בשכונה חרדית, כך הפעה לתנועה אולי הייתה, והיא הייתה מעטה, אבל... מדובר ביום שכמעט כל תושבי השכונה מקפידים בו על תענית, חלוקת דוחות חניה נראה ממש הזוי עד מופרך...
באמת, היכן הרגישות? יום בו אנשים צמים ומנסים מעט להקל על עצמם את הקושי הזה בנסיעה ברכב במקום הליכה ברגל לבית הכנסת, מה היה קורה אם ביום זה היו מתעלמים מעבירת החניה של חניה בכחול לבן או באדם... ממש כפי שנהוג בימי השבתון האחרים, יום שבת למשל.
ביקשנו התייחסות דובר העירייה, וראש העירייה בכבודו באמצעות מזכירתו. נכון לעכשיו טרם הגיעה כל תגובה. פנינו אף ליועץ המשפטי לעירייה בבקשה לבטל באופן גורף את כל דוחות החניה שניתנו בעיר בית שמש ביום השבתון יום תשעה באב. עו"ד מיקי גסטוירט העביר תגובה: ט באב הוא יום עבודה רגיל במשק, למי שיש טענה רשאי להגיש בקשה מסודרת. על פניו לא רואה עילת ביטול". לפחות כדאי לנסות. מומלץ אפילו לנסות.
זה שיש צום הכל טוב ויפה ומכובד , זה לא אומר שצריך להחנות איך שרוצים מי שביצע עברת תנועה שישלם כמו כולם זה ידוע ולא חדש שנותנים דוחות שם ובכלל בכל העיר בית שמש אז לא צריך להיתמם
זה בושה וחרפה לרשום דוחות ביום תשעה באב במקום לדאוג לניסיון העיר וטיפוח השכונות רושמים דוחות אין לעיריה הזאת שום דבר רק איך לדפוק את האזרח