רב קומות על מגרש מיועד לבנית וילה? סיפור הזוי ומוכר, הבעיה שזה חוזר על עצמו

חבר קואליציה תומך בדעת חבר אופוזיציה להעלות לדיון בניית רבי קומות ברחוב חרדי. ומי שותק? נציגי ציבור חרדים שלוחיהם של התושבים.

גוזלן וווליצקי
גוזלן וווליצקי

וועדת התכנון העירונית, לטובת מי היא פועלת? התשובה הנורמלית לשאלה היא: לטובת התושב, לטובת העיר, כשצרכי העיר ותושביה עומדים מול עיניהם. באו אנשים, מכל רחבי הארץ, ביניהם צעירים, ביניהם בעלי ממון, בניהם בעלי רצון להתבסס ולקחו משכנתאות כדי לבנות בית נאה. בית נאה מרחיב דעתו של אדם. היו שהקדימו והיו שאיחרו, בונים כל אחד והכנון שלו ברחוב אחד, בתים בסגנון בנה ביתך. איש איש וסגנונו. איש ואיש וטעמו.

יום אחד גילו תושבים שבאותו הרחוב, רח חבקוק הנביא, ממש, מול הבתים או בקרבת הוילות שהזיעו ועמלו ביזע כפיים לבנות, מישהו רוצה לשבור את המראה, את הנוף, את החזות, ועוד יותר להעמיס על הקיים עוד רבי קומות. "מדובר בבקשה לבניית בניין של קומות בשטחים המיועדים לבנה ביתך ברמת בית שמש." אומרים חברי מועצת העיר המבקשים לקיים דיון בנושא בוועדה העליונה.

ראשית נברך, הנה רעיון שבו משתפים פעולה קואליציה ואופוזיציה, בעייה 'קטנה' שהשניים הם מאותו סוג של מגזר, מייצגי הציבור הכללי. מעניין שהחרדים, 'קרובי' המשפחה הטבעית של הדיירים ברחוב להם לא מזיז. ווליצקי וגוזלן, או גוזלן וווליצקי, אנשי עיר מאוחדת והליכוד דורשים לטובת הציבור החרדי. היכן נציג ש"ס בוועדה? היכן נציג דרך, נציג דגל? לא נמשיך לשאול היכן נציג כוח, כי הוא עומד בראש וועדת התכנון.

כותבים גוזלן ווליצקי במכתב גלוי שפורסם בתקשורת: "אנחנו העלנו בוועדה את הבעייתיות והתקדים לבניית רבי קומות בשטחים כאלה. יש כאן פגיעה קשה בתושבים שבנו בזיעת אפם ובהמון כסף בתים על מגרשים שרכשו ובנייה של רבי קומות פוגעת בהם מאוד.". נימוק הגיוני ומוסיפים ומדגישים השניים: "מעבר לכך אין תשתית בשכונה לבנייה רוויה.". באמת? נימוק שמלכתחילה היה צריך לגרום לוועדת התכנון להסס בהגשת רעיון כזה לאישור.

"אני וצבי ווליצקי הצבענו נגד הבקשה בוועדה." אומר דודי גוזלן. " אישור התכנית עלול ליצור תקדים להמרת מגרשי וילות נוספים בשכונה לבניני מגורים רבי קומות. נושא כזה מחייב דיון בהרכב מלא של כל המועצה". ועוד טוענים השניים כי התקיים דיון חלקי בלבד. מה'זאת אומרת? "הבקשה נדונה באופן חלקי תוך התמקדות במספר יחידות הדיור ללא אישור מקיף של התכנית כולה.

הבקשה אושרה אגב ברוב דחוק, 3 בעד 2 נגד ו 3 נמנעו.

השניים משמשים פה לתושבים ברחוב המסכימים לגמרי עם הגישה . "ערערנו וביקשנו להעלות שוב את הבקשה בפורום של הועדה העליונה שזה למעשה כל מועצת העיר." האם מר אכלוס העיר האדון הנעלה שמעון גולדברג יעלה זאת בדיון מורחב?

ראש העיר גרינברג חייב להתערב ולהצטרף ולו למראית עין כאחד שרואה טובת הכלל ולדרוש דיון מקיף בתכנית רבי הקומות בחבקוק. אגב זה לא ציבור שולחיו?

אגב אין זו פעם ראשונה שעל מגרש של וילה פרטית מוקמים כמה וכמה דירות.

נושאים: דודי גוזלן, צבי ווליצקי, וועדה לתכנון, בית שמש, שמואל גרינברג
גוזלן וווליצקי
גוזלן וווליצקי
גוזלן וווליצקי
גוזלן וווליצקי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: