רח מורדי הגיטאות לא היה מעולם סואן כמו בימים האלה ובעתיד אף יותר. עוד לפני הקמת מרכז הקניות נעימי, ובית העירייה בתוכו, היה הרחוב הזה שגרתי לגמרי בחיי התחבורה בעיר, ללא תחבורה ציבורית (אוטובוסים) ועם שוק מקומי. בשנים האחרונות עבר הרחוב הזה שינוי מהותי מאוד, מבחינת כלי התחבורה העוברים דרכו.
היכל התרבות העירוני הולך ומטפס מעלה. עיניכם הרואות (בתמונה לעיל) כבר רואים את הבימה, את היציע, ואת העטיפה. הכול מתקדם לשביעות רצון יוזמיו ומלוויו. שלום אדרי יכול למחוא לעצמו כפיים בראותו את הבניין הזה מתרומם. בחכמה הסכים לכל הצעת מיקום ובלבד שהבנין יקום.
אלא מאי, הבניין הזה ומגרש החניה מסביבו מעוררים שאלה רצינית כבדת משקל בתפעול. אומרים יהיו באולם הפעילות 500 מקומות ישיבה. אם נוסיף עוד את כלל האנשים שינהלו, ישחקו, יתפעלו את ההיכל ביום הרי שיהיו בסביבה הזו לפחות 300-350 כלי רכב. החניה הותאמה לקלוט כמות כזו, מה עם הכביש?
רח' מורדי הגיטאות הוא הציר שלצדו מצויים שני מבנים מרכזיים בהתנהלותה של העיר, מצד אחד קניון נעימי, ובו מוקם בית העירייה והמרכול הגדול בעיר אושר עד, בתוספת סניפי מרפאות ומשרדים שונים., ומצדו השני של הציר הזה, יפעל בית התרבות. תנועת מוניות, אוטובוסים, וגם כלי רכב בפרטיים.
רח' מורדי הגיטאות הוקם כרחוב פנימי בשכונה, להוביל תלמידי בתי ספר אמית, במהלך השנים הפך לרחוב סואן עקב בניית קרית החינוך הגדולה, אמית, ברנקו, גנים, בתי ספר, אשכול פיס ועוד. לרחוב הזה נדרשה הסדרת תנועה מעודכנת.
לבניית קניון נעימי, שחנוכתו התקיימה לפני כשבע שנים, נדרשה תכנית הסדרת תנועה, המחייבת תכנית תנועה חדשה שתכלול את הטיפול בכמויות התח"צ, והחניות לצדי שני המוקדים הגדולים.
שבע שנים חלפו מאז החל תפעול נעימי, ואין שום סימן או מחשבה לקדם את אותה הסדרת תנועה מחוייבת המציאות..