רק 15.2% מהעולים לכיתה א' בסקטור הממלכתי

פותחים שנה פעמיים, בראשון לספטמבר הזרם הממלכתי, בא' באלול הזרם החרדי. לראש העיר וצוותו חגיגה כפולה. נתוני שנה"ל תשפ"ה אינם מבשרים עתיד לחינוך המ"מ (והממ"ד)

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
ראש העיר מקיים מצוה
ראש העיר מקיים מצוה

ביום הזה קשה לשמוח. ביום בו אנחנו נקבור את גופות חיילינו, וגיבורינו. קשה להעלות חיוך, גם למראה צעדת ילדים למסגרת החינוך בפתיחת שנת לימודים חדשה. במרחק דקות נסיעה מבית שמש על כביש 35- הכביש המחבר את חברון לכביש 38, נרצחו בדם קר שלושה שוטרים. רכב המחבלים יכול היה לוותר על השוטרים ולמצוא אוטובוס ילדים (כפי שדווח בתחילה) או לנסוע קצת יותר רחוק ולהגיע למוסד חינוכי במרחב ויש כאלה לא מעטים. 10-15 דקות נסיעה נוספת ואותם מחבלים היו יכולים לזרוע קטל גדול הרבה יותר.

יש הרבה סיבות לא לשמוח ובכל זאת עולם כמנהגו נוהג, ראש עיר יוצא לחגוג לעצמו פתיחת שנת לימודים כי אין דבר שיכול למנוע ממנו. גם העובדה שהראשון לספטמבר נופל בתאריך עברי בו הלימודים במוסדות החינוך החרדים לא החלו, מרשה לעצמו לצאת לחגוג עם הזרם הממלכתי. למען התמונה, למען התיעוד, למען ההיסטוריה, למען עצמו.

651 ילדים יעשו צעדם הראשון לכיתה א. 651 מתוך 8202 ילדים בסה"כ בסקטור הממלכתי. 651 תלמידים מתוך 4261 ילדים בחינוך המקומי, ממ"ד, מ"מ וחרדי (תלמודי תורה ומוסדות חינוך רשמיים- המספר גדול יותר אם תוסיפו את מספר הילדים במוסדות החרדיים שאינם רשמיים) באחוזים זה נראה כך: 15.2% מכמות הילדים בכיתה א. . בסה"כ שנת הלימודים תשפ"ה תקבל כ-60,000 תלמידים, ומספר הילדים בסקטור הממלכתי בסה"כ לעומת החרדי עומד על 13.7%.

גם ביום כזה נאחל לתלמידים שנת לימודים רגועה, שקטה, ומוצלחת. שנה בה תלמדו להבין שאין לנו ארץ אחרת, ועל הארץ הזו נלחמים כדי לחיות בה. אתמול היו הוריכם, ומחר אתם הדור הצעיר שיגדל ויפתח את הארץ הזו למען המשך הדורות.

נושאים: תשפה, בית שמש, החינוך הממ, החינוך החרדי, שמואל גרינברג
ראש העיר מקיים מצוה
ראש העיר מקיים מצוה
ראש העיר מקיים מצוה
ראש העיר מקיים מצוה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
רק 15.2% מהעולים לכיתה א' בסקטור הממלכתי
מבצע לאוהבי בית שמש
(5 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 01 בספטמבר 2024, 09:13

כל אחד שאוהב את בית שמש, מהסקטור הממלכתי או הדתי, יעשה מאמץ להביא למגורים בעיר בשנה הקרובה בעיר חבר אחד. המבצע יהיה "חבר מביא חבר לעיר", או "בית שמש של אחד פלוס אחד". כמובן אם את/ה אוהב/ת את העיר (כולל חברי המועצה, העיתונאים וכו...).