שנת הלימודים תשפ"ה תיפתח בלי ראש מינהל חינוך

המכרז ייסגר ב-22.8.24 כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים הכללית. המועמדים הטובים 'נחטפו' לאייש משרות דומות, בית שמש תיאלץ להסתפק במי שמקושר או במי שנותר מהתמודדויות אחרות

שרי דרור עם ראש העיר היוצאת
שרי דרור עם ראש העיר היוצאת

השבוע הוציאה עיריית בית שמש מכרז שני לגיוס ראש מינהל חינוך בעיר לאחר פרישתה של שרי דרור מתפקידה. חודש יולי היה צריך להיות חודש החפיפה בין דרור לבין מחליפה, לא התקיימה החפיפה כי אין בצד השני מחליף מוכרז. כך, דרור השתחררה מבלי להעביר כל ידיעותיה וחלק מחוויותיה והתרשמותה מהמערכת והן רבות לבא אחריה. במכרז החדש מתפרסם המועד האחרון להגשת מועמדות- ה-22.8.24. מי שיבוא או תבוא תמצא מערכת חינוך מאורגנת או שלא, מוכנה או שלא, והתלמידים, או ההורים, או המורים ידאגו להסתדר בלי ראש מינהל חינוך. השנה שנה"ל תשפ"ה החרדית תיפתח אחרי שנת הלימודים במוסדות החינוך הכלליים. החינוך המ"מ פותח שעריו ב-1.9.24 בעוד החינוך החרד ייפתח בא' אלול שיחול ב-4.9.24 ארבעה ימים אחרי. כך או כך, בשני התאריכים האלה לא בטוח כלל שבית שמש תדע מי יעמוד בראש מינהל החינוך שלה.

הנכון הוא שראש מינהל חינוך לא ממש נכנס לתוכן העבודה המקצועית במוסדות החינוך, ואולם היא או הוא בהחלט מהווים לעזר בצרכים הנדרשים. צרכים כמו התוויית מדיניות וגיבוש תכניות עבודה בתחום החינוך. ניהול מערך הרישום לגני הילדים ולבתי הספר (יסודיים ועל יסודיים). ליווי ובקרה של פעילות בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. ליווי גני הילדים ובקרה על פעילותם. ליווי השירות הפסיכולוגי החינוכי ובקרה על פעילותו. קידום ועידוד של יוזמות פדגוגיות וחברתיות במוסדות החינוך. אחריות על תחום הפדגוגיה במערך בתי הספר וגני הילדים (מתוך תנאי המכרז).

פורסם מכרז ראשון ובעקבותיו נולד ויכוח בין הממונים, ראש העיר שמסרב לקבל את מומלצתו של הממונה על החינוך. פורסם כי הממונה על החינוך, סגן ראש העיר איציק אלמליח ביקש למנות אחת, מנהלת אגף חינוך על יסודי ברשת בני יוסף. לדעתו של ראש העיר שמואל גרינברג הנ"ל לא מתאימה לתפקיד והוא ביקש לנסות לאתר מועמד/ת אחר. ברשתות פורסמה תמונתה של המועמדת, בתו של סגן שר האוצר לשעבר מטעם ש"ס. סגן ראש העיר אלמליח נתבקש להסביר, העדיף לא לענות.

התוצאה של העיכוב הוא הולדת מכרז שני. מדובר בעשרה ימים לפני פתיחת שנת לימודים, הטובים ובעלי הכישורים כבר התמודדו וזכו במקומות אחרים. מי יישאר או נשאר לחפש תפקיד ויבוא לבית שמש? גיוס מועמד/ת מתאים בסוף אוגוסט יש בו בעיה בודאי לא רק באיכות אלא גם ביכולת להשפיע על פתיחת שנת לימודים חלקה. ועם זה תמיד יש מחפשי הזדמנויות. האם בית שמש תזכה במזדמן כזה בעידן של גרינברג?

נושאים: מינהל חינוך, בית שמש, שרי דרור, שמואל גרנברג, איציק אלמליח.
שרי דרור עם ראש העיר היוצאת
שרי דרור עם ראש העיר היוצאת
שרי דרור עם ראש העיר היוצאת
שרי דרור עם ראש העיר היוצאת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: