תכנית אירועים בהשתתפות כספית עצמית לא מועטה

בין הזמנים, הוא המועד לפעילות משפחתית מרוכזת לציבור החרדי. תכנית אירועים מוצעת לא מטיבה עם חסרון הכיס המצוי בציבור הזה. לא כולם יוכלו ליהנות מהשפע, וגם אם ירצו כנראה שהשפע מדומה בלבד.

אננס עטיפת החוברת
אננס עטיפת החוברת

אתמול, מיד אחרי צאת צום תשעה באב פרסמה מחלקת דוברות העירייה את אירועי בין הזמנים לציבור החרדי. ארבע חוברות, גדושות אירועים לטף, לילדים, לנוער ולמבוגרים ומבוגרות, ובהם פעילויות קיץ בחסות חן חרדי.

באחת החוברות מסיימת העורכת הגרפית בהוספת תמונת פרי האננס. טעים אם טרי. התכנית נראית 'טעימה' מאוד. אלא שקצהו של הפרי מסביר בדיוק את החוברות. קלפו אותם (את האירועים) לאט לאט, תגיעו לתוכן הפרי, בסופו של דבר לא ניתן לאכול מבלי לסלק את עלי הקוצים מעל, אלא אם תחתכו בהם בסכין חד. האם יש מי שמסוגל לחתוך בסכין חדה את ההוצאה הנדרשת ממגוון האירועים? כל הפעילויות עולות כסף, דמי השתתפות, מ-5-7 ₪ הכי פחות ועד ל-25-30 ₪.

תכנית עשירה מאוד להעביר את הזמן, ליהנות, להשתובב, לפרוק אנרגיות, קצת להרגיש את עולם המשחק, במשחקיה, באמנות, בטיפוח חקלאי, בעולם הספר, ועוד פעילות מגוונת מבורכת. תכנית שעל פניו נראה כי הוקדשה הכנה מאומצת מאוד של הצוותים ברשת המתנסים.

ראש העיר וסגנו הממונה על המתנסים מברכים בפתח החוברות. קצת קרדיט לא מזיק. "עשינו מאמץ לבנות פעילות מגוונת התואמת את רוח הקהילה ומייצרת מענים משמעותיים במבנה המתנ"ס וגם ברחבי השכונות. לקחנו בחשבון את התקופה המאתגרת והשתדלנו להגדיל את כמות הפעילות כך שתתאים למגוון הגילאים והסגנונות ותעניק לכם קיץ מרענן כאן בעיר". המאמץ ניכר, אבל היכן המחשבה על ההוצאה למשפחה? בואו ננסה להבין משפחה עם ששה ילדים יוצאת בחסרון כיס מהאירועים האלה. בממוצע 50 ₪ ליום פעילות לחמישה ילדים, בין הזמנים הוא חי ימים לפחות לא כולל שבתות. להוציא סכום של אלף ₪ זה הרבה כסף למשפחה חרדית ממוצעת. ולא אמרנו שאם האמא רוצה להשתתף בשניים עד שלושה אירועים הרי עוד סכום הוצאה נכבד לקופה המשפחתית. ולא הזכרנו בצורך מעט לפנק את הגוף, ארטיק, גלידה וכד'. הוצאה לא קלה למשפחה בימים קשים כאלה כאשר מקצצים לאברכים בהכנסות.

ועוד נקודה למחשבה. כמה אירועים הוצעו בחוברות השונות? ספרנו בשבילכם משהו כמו מאה אירועים. כמה בכל ארוע יכולים להשתת? יש כאלה של עשרות בודדות, ויש כאלה פתוחים ליותר קהל. אם יגיעו אלפים (האירועים בהרשמה מראש) אין מספיק אירועים לכל הקהילות, וזה גם אם אדם אחד ישתתף באירוע. תארו לכם שילד ירצה להשתתף בשניים עד חמישה אירועים? צפוף, אפילו צפוף מאוד.

מסקנה: האננס טעים מאוד למראה, כאשר תגיעו לאוכלו אל תצפו שזה ירד לכם חלק הגרון. אפשר להבטיח, וחובה לקיים. צר, קטן, לא מספיק.

קיץ נעים וטרי.

נושאים: קיץ, בין הזמנים, חרדים, בית שמש, מתנסים
אננס עטיפת החוברת
אננס עטיפת החוברת
אננס עטיפת החוברת
אננס עטיפת החוברת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: