העירייה ביקשה 'לארח' באורות כיתות חיצוניות

ההורים למודי הניסיון, מתנגדים לכל רעיון לצמצם כיתות לילדיהם. ההסבר שלהם: "לא פותרים מצוקה אחת ויוצרים מצוקה אחרת". ויש הערה בסיום, חובה לקרוא אותה.

בי"ס אורות
בי"ס אורות

מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין. מי שזוכר זוכר מי שלא' נזכיר לו, כך בדיוק החלה ההשתלטות על ביה"ס לשפות ותרבויות ברמה א. תחילה, הכנסת אורחים, הכנסת אורחים מדומה שהביאה להפרדה פנימית, כיתות לחרדים בתוך מסגרת חילונית. השלב הבא היה פשוט סילוק. ביה"ס סולק מרמת בית שמש בידי גרינברג ושות' בימי משה אבוטבול. והיום ההורים הצעירים שלא היו אז הורים' בודאי שמעו על הסיפור הרתיח והכריז מלחמה בין חרדים לבין חילוניים. מי שעוד נותר בעיר הזו צריך לזכור שזו השיטה, זו הדרך להותיר את העיר הזו חד גונית.

בתי הספר התאומים אורות בנים ובנות שכנים, לשני מוסדות החינוך יש צרכים מתחים עקב גידול באוכלוסיית התלמידים וגם בשל שמם הטוב במערכת החינוך. הצורך הביא את המוסדות לוותר על מגרש הספורט כדי לבנות כיתות שעבורם הם חמצן. חינוך טוב הוא חינוך שניתן ברווחה ולא בצמצום.

עיריית בית שמש החליטה להקצות את כיתות הלימוד במבנה החדש לטובת כיתות חסרות במגזר החרדי. ההורים לא אומרים במפורש אבל זו הכוונה. אלה שירקו על ביה"ס מהבניינים ממול בודאי שמחים ומושרם לנוכח העובדה שעתה יוכלו הציץ מהמרפסות ויראו את ילדיהם שלהם. . ההורים קובעים: "העירייה פוגעת ברווחת תלמידי אורות". ואף מסבירים: במקום לבנות בתי ספר חדשים העיריה מנסה לתת מענה למצוקת הכיתות בעיר על חשבון ילדינו. לא ניתן לזה לקרות!". מסכמים ההורים שהבוקר החליטו לעשות מעשה ולהפגין נגד המגמה.

העירייה כנראה נבהלה מעצם קיום הפגנה, עוד בטרם נפתחה שנת הלימודים ומנסה להסביר שאין לה כוונה להשתלט, להכניס אורחים. גם סיור המנכ"ל במוסדות החדשים בוטל. האם זה ירגיע?

בינתיים העירייה מוציאה הודעת הסבר. משכנעת? לא בעל ניסיון. הנה הודעת העירייה: "מערכת החינוך בעיר בית שמש נמצאת בהתפתחות מתמדת. לצערנו, בשל המצב הביטחוני וההקפדה על בטחון התושבים, קצב בינוי מוסדות חינוך אינו בהלימה לצורך הקיים בשטח. לאור האמור, חלק ממוסדות החינוך בעיר יזכו לקיים מצוות הכנסת אורחים זמנית למוסדות נוספים וזאת מבלי לפגוע כמובן במרקם הלימוד של בית הספר המארח.

עיריית בית שמש עושה כל שביכולתה להפוך תקופה זו לקצרה ככל שניתן. אין ספק כי בימים אלו הארוגים בהם חוסר ודאות בתי הספר המארחים יחלצו חושים ויתנו כתף לטובת כלל מערכת החינוך בעיר בית שמש ויחד נפתח את שנת הלימודים באחדות ובאחווה.".

ואם זה רק לארח, למה לא לתאם מראש? הכנסת אורחים בלי תיאום אינה הכנסת אורחים.

אחר העלאת הכתבה הובהר לנו כי העירייה לא רצתה לארח בבי"ס אורות כיתות מהמגזר החרדי, אלא כיתות מבי"ס חדש לחינוך מיוחד. מי שישים לב לתוכן הודעת העירייה אין זו מפרטת עבור מי מיועדות הכיתות לאירוח באורות. לו ממש היתה רוצה אכן להסביר, וביודעה את הרגישות הקיימת לעניין חרדים ממדים חובה היה עליה לפרט ולהסביר. בהערת אגב, זו הוכחה נוספת לחוסר שיתוף הפעולה בהעברת מידע באמצעות עיתונאים ולא דוברים מטעם.

נושאים: תשפה, מצוקת כיתות, חינוך, בית שמש, אורות
בי"ס אורות
בי"ס אורות
בי"ס אורות
בי"ס אורות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: