מחסור חמור במעונות יום ומשפחתונים לפעוטות בעיר

עוד פחות מחודשיים לפתיחת שנה"ל תשפ"ה, לפחות 500 מקומות חסרים במעונות ובפעוטונים לילדי רמה ד. ונזכיר כי השכונות מצויות באכלוס מתמשך וגם קצב הילודה גדל מה שעושה את המצוקה עוד יותר גדולה. תמי זוסמן מבקשת עזרה ממשרד החינוך

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
נחנכו וזה לא מספיק
נחנכו וזה לא מספיק

אמהות זועקות לעזרת בפתרון מצוקת מקום לבניהם/בנותיהם במעונות יום. יחד עם דברי הלל שכותבות האמהות על הכיף לגור בבית שמש מציינות אימהות דואגות ממחסור חמור במעונות יום ומשפחתונים לפעוטות- מצוקה הולכת ומחמירה.

חברת מועצת העיר תמי זוסמן (עיר מאוחדת) מכותבת בחלק מהפניות והיא החליטה לעשות מעשה ולפנות הלאה לגורם חיצוני. היא החליטה לפנות ישירות לממונה על המעונות הגב נאוה פרץ במשרד החינוך עם העתקים לכל בכירי העירייה. להמחשת מכתבה היא מצרפת פניות אימהות לא מעטות הטוענות למציאות הקשה הזו. וגם אחד של תושבת לעתיד אמורה לעבור לבית שמש ולהתגורר בה עם ילדים בגילאי מעון "שאים להם סידור הולם ומפוקח לשנת הלימודים תשפ"ה".

"בית שמש זו עיר בתנופת בנייה אדירה, וכדי לסבר את האוזן במשך כעשור נבנו כאן כ- 10 שכונות חדשות. שכונות אלו אוכלסו בעשרות אלפי משפחות . בכל שכונה יש מעון 1 שנבנה ומופעל (לא לגמרי) אך אין הקומץ משביע את הארי... מעון של 70 מקומות או מעון כפול של 140 נפש לא יכול למלא את הצורך של מאות ילדים בשכונה."

הגב ' זוסמן מפרטת את המציאות במעונות הקיימים, ומיד מסבירה במכתב את הדאגה הגדולה בפתח שנת הלימודים: "רמה ד זו שכונה שהיא בגודל של עיר (לצורך ההשוואה כמו ביתר עילית כ 12,000 -+ משפחות( ועדיין בתהליכי בנייה גדילה והרחבה. רוב המשפחות שגרות בשכונות החדשות ובתוכן רמה ד על כל חלקיה- 1,2,3,4 הן משפחות צעירות ברוכות בילדים קטנים. ברור לכולנו עד כמה נחוץ פתרון עבור ילדיהם הפעוטות. הפרנסה והקיום הכלכלי של כל המשפחות הללו תלוי באופן מובהק ומוחלט במקום במעון לילדיהם. באין מקום לילד במעון אין האם יכולה להשתלב במעגל העבודה ודינה של המשפחה הוא רווחה ח"ו. יש לנו צורך מידי בכ- 500 מקומות במעון לילדי רמת בית שמש ד' לשנת הלימודים תשפ"ה.

זוסמן מציעה גם פתרון לבעיה: "יש מפעילים פרטיים שמוכנים להשקיע כספם והונם כדי לפתוח מעונות עם סמל בדירות שיוכשרו לצורכי מעון, אך עבור כל הנ"ל יש צורך בסיוע שלכם בהחרגות מגוונות והוראות שעה נקודתיות לרמת בית שמש ד'". וכאן מציעה הגב זוסמן את רעיונותיה כמו "החרגות בהכשרת הדירות למעון - אין סיכוי שהדירות יוכלו להתאים לפרוגרמה לבניית המעונות נצטרך את עזרתכם בעניין." כמו: "החרגות בהכשרת מטפלות – בתחילה נקבל מחנכות מטפלות שאינן מוכשרות והן יוכשרו בעזרתכם תוך כדי העבודה נהיה בקשר מול המכללות שאושרו להכשרת מחנכות שנות ינקות לידה -3." ולסיכום מציעה כי תקודם במהירות האפשרית פגישה עם מנהלת מחלקת הגיל הרך של עיריית בית שמש.

מידיעה נוכל לומר כי הממונה על הגיל הרך במועצת העיר הרב ישראל סילברסטין יושב על המדוכה לחפש ולמצוא פתרונות. גם הוא מכותב בחלק מהפניות בנוסף לעשרות מיילים שהגיעו אליו ישירות.

נושאים: תמי זוסמן, מעונות יום בית שמש, משרד החינוך.
נחנכו וזה לא מספיק
נחנכו וזה לא מספיק
נחנכו וזה לא מספיק
נחנכו וזה לא מספיק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מחסור חמור במעונות יום ומשפחתונים לפעוטות בעיר
תשובה של מחלקת החינו
(5 / 5)

נכתבה ביום חמישי, 08 באוגוסט 2024, 11:02

שלום . מחלקת חינוך - מח' גיל הרך טיפלה בפנייתך 407507 בנושא רישום למעונות לשנת לצערנו, קיימת מצוקת מעונות קשה ברמה ד'. ואנו עוזרים לבעלויות פרטיות בפתיחת מעונות חדשים. כרגע, אין מידע מדוייק, ואין עדיין רישום, יש להתאזר בסבלנות עד שהדברים יהיו ברורים יותר ולעקוב אחר הפרסום בעיתונות או בקבוצות המייל והווצאפ. או לפנות לאפיק המשפחתונים. נשמח לעמוד לשירותך בכל עת, מוקד עירוני 106 עיריית בית שמש.