מעל 60 אלף תלמידים יפתחו את שנת הלימודים תשפ"ה

487 כיתות נבנו ונמסרו בחמש השנים האחרונות ועדיין חסרות עוד. 9 כיתות ממחים, 6 כיתות א בלבד ל-144 תלמידים בחינוך המ"מ. בית שמש גודלת ומשנה פניה... הסימנים כאן.

נתונים מדאיגים
נתונים מדאיגים

שמואל גרינברג קיים מסיבת עיתונאים, פתיחת שנת הלימודים הקרובה מחייבת, עוד יותר להסביר מדיניותו וחזונו בחינוך בקדנציה בה מכהן כראש העיר. ראש העיר הבטיח תדרוך באולם מועצת העיר, ריבוי אמצעי התקשורת בעיר מחייב כנראה אולם מליאה. ולא זו ההבטחה היחידה שהופרה כבר לפני קיום מסיבת העיתונאים.

"בשל השתתפות גורמי מקצוע נוספים, הכניסה תתאפשר בהרשמה מראש". בהיעדר ראש מינהל חינוך, עדיין המכרז פתוח ומתנהל, צפוי היה שיהיו נוכחים במפגש עם העיתונאים כל יתר בעלי התפקיד, ויש רבים במסגרת החינוך המועסקים בעירייה. לבסוף המארח הנכבד הסתפק בחדר הישיבות הצמוד למשרדו, בנוכחות דלה של עיתונאים. (ארבעה בלבד- מתוכם זוג נשוי).

מי לא נכח בישיבה? סגנו ומ"מ ראש העיר שמעון גולדברג. האיש שאתמול התפאר במסירת עוד יח"ד לאכלוס- 135 יח"ד בסה"כ. כמה ילדים יש במשפחות האלה? כמה זקוקים למעונות? כמה לגני ילדים? ניתוק מוחלט בין הצרכים לבין המציאות.

"עיריית בית שמש הכריזה היום על השלמת מבצע חירום להקמת 200 כיתות לימוד חדשות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה. העירייה השקיעה בפרויקט זה תקציב חסר תקדים של 45 מיליון שקלים." מספר התלמידים תשפ"ד עמד על 52,935. מה עם תשפ"ה השנה שתיפתח? ובכן הערכה היא שהמספר הזה יעמוד על כ- 60,000. חמישה ימים לפני פתיחת שנה"ל אין מספר מדוייק ואפילו משוער. למה? ההסבר בגוף השאלה, מדיני שנה בלי עין הרע נולדים בעיר כ-10,000 תינוקות חדשים. הערכה כמובן אין מספר מדוייק לא לגרום לעינא בישא. כך שהשנה נוספו לפחות כמספר הזה למערכת החינוך... נוספו 32 כיתות גן, וזה לא מספיק. ראו עתירה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים התובעת פתיחת עוד 10 גני ילדים לפחות לזכות הזרם הממ"חי.

סדרת שקפים עם נתונים על המערכת ועל הצפוי בשנה"ל הקרובה. 120 מיליון ₪ השקיע משרד החינוך בבניית כיתות. כמות הכיתות שנבנתה בחמש השנים האחרונות (מי אמר שבתקופת בלוך אענרייך לא היתה בניה שיקום?!!) 487 כיתות נבנו בחמש השנים האחרונות. בשנה הנוכחית (2024) נמסרו 120 כיתות חדשות, בשנה קודמת ( 2023) עוד 100, לפניה (2022) עוד 102 2021 -73 כיתות, 2020- 59 כיתת , 2019 33 כיתות. אכן בניה מסיבית ברובה ככולה למלא צרכים עבור הציבור החדש שמגיע. האם זה מספיק? לפי הרעש מסביב לא. ומי שצריך לתת הסברים נעדר מהישיבה החשובה הנ"ל.

ועוד נתונים, וטוב שיונחו כאן. שימו לב לכמות כיתות ז שנפתחו השנה במערכת החינוך הממלכתית. במקביל שימו לב לכמות הכיתות א שנפתחו עם כמות הילדים בהם. בזרם המ"מ נרשמו 144 ילדים לכיתה א, בשנה קודמת נרשמו 200 ילדים. יותר מ-25% פחות!!! בזרם הממ"ד המצב סטטי כבר כמה שנים ועומד על סביב ה-500 ילד. בבי"ס בגין יש שתי כיתות א ובסה"כ 64 תלמידים, אשכול עם 43 תלמידים, נבון (שפות ותרבויות) עם 26 תלמידים ו- ז'בוטינסקי עם 14 תלמידים. כנראה ייפתחו בסה"כ 6 כיתות. דגל אדום למערכת החינוך.

לעומת זאת שימו לב לרישום לממ"ח. 9 כיתות ל-219 תלמידים. מהפכה של ממש. חינוך ממלכתי-חרדי (ממ"ח) ניתן כחלק ממערכת החינוך הישראלי מאז שנת 2014 בבתי ספר המוגדרים בתור "ממלכתיים חרדיים" ("ממ"ח"), לעומת החינוך הממלכתי הכללי והממ"ד. הוא הוקם על בסיס ה"זרם החרדי", ומיועד בעיקר לחרדים ולחרדים לאומיים בישראל. בית שמש עוברת מהפכה פחות מ"מ, יותר ממחים.

ועוד בשורה חיובית אם כי מוגבלת לגבי מעונות. סה"כ 480 מקומות חדשים במעונות. תוספת של 16%. ועם זה עוד חסר כמה חסר? ממקורות אחרים אנחנו יודעים על מחסור של עוד מאות מקומות במעונות. ואם בבית שמש נולדים בכל יום 28 תינוקות בממוצע, הרי שבכל יום שעובר ממסיבת העיתונאים צריך עוד כיתת מעון בעוד 3 חודשים. מי יכול לעמוד בצרכים האלה?

נושאים: בית שמש, מערכת החינוך, גרינברג, גולדברג. עיר חרדית
נתונים מדאיגים
נתונים מדאיגים
נתונים מדאיגים
נתונים מדאיגים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: