פגישה ראשונה של הנהגת ההורים היישובית עם ראש העיר

פגישת היכרות וקביעת קוים מוסכמים להמשך השותפות בקידום החינוך המ"מ והממ"ד בעיר בין ראש העיר להנהגת ההורים היישובית. במוקד ביה"ס צבר בנווה שמיר, והשמועה על שילוב חרדים בכיתות פנויות ב'אורות'.

שי כהן יו"ר הנהגת ההורים
שי כהן יו"ר הנהגת ההורים

עקב שנת הלימודים, ובמסגרת מסעו להכרת הגופים והיחידים הפועלים בעיר זימן ראש העיר פגישת עבודה עם הנהגת ההורים היישובית. הפורום הזה מייצג את ציבור ההורים בסקטורים הדתי לאומי והכללי, גוף משפיע על הטיפול בצרכים ובמיוחד עומד על הדרישות החינוכיות לטובת אלפי הילדים בסקטורים הללו. מצד ההורים הגיעו לישיבה יו"ר הנהגת ההורים שי כהן, יואב ברוורמן, דודו עמר, אושרית מעודה וד"ר יוסף עדיחי כהן. מולם ישבו ראש העיר שמואל גרינברג, מנכל העירייה, רמ"ט ראש העיר, מנהל מחלקת יסודי אריק קיציס, ומנהלת מחלקת גנים יהודית דרעי. מי לא נכח בישיבה? הממונה על החינוך איציק אלמליח ולא איש מטעמו. נכון חסר עוד מישהו חשוב ראש מינהל חינוך, שרי דרור פרשה מהעירייה ועד רגע זה טרם נמצא מחליפה. השבוע פורסם מכרז שני אחרי חודשיים בניסיון לאתר מועמד/ת לתפקיד. נציין כי ראש העיריייה עשה מאמצים לנסות להחזיר את דרור לתפקיד וזו בסרבנותה לשוב לבית שמש.

מה עלה בפגישה?

תחילה ביקש גרינברג להפוך את המפגש הזה למסורת, דהיינו לקבוע מועדים קבועים ללבן ולדשדש בסוגות על הפרק. הוא גם ביקש כי נציג של הנהגת ההורים יהיה חבר בוועדת החינוך העירונית.
גרינברג סקר את נתוני החינוך בעיר בערב שנה"ל תשפ"ה. 82% מהילדים בחינוך בבית שמש משתייכים לזרם החרדי, 13% מסופחים לזרם הממ"ד ו-5% בזרם הממלכתי. גריברג לא חילק את השתייכות הילדים בחינוך החרדי לפי רשתות או זרמים שהרי אין הזרם החרדי האשכנזי דומה לספרדי בו יש חלוקה חדשה של רשת אל המעיין ורשת בני יוסף. ראש העיר שם מטרתו על השולחן לשמור על ציביון הקבוצות השונות ולדאוג באופן מלא לחינוך הלא חרדי בעיר.
גרינברג ציין שידוע לו שמשפחות מהזרמים המ"מ והממ"ד שבאות להתגורר בעיר, זה הודות לרמת החינוך המצויינת בעיר. בשורה חשובה שהפנים גרינברג.
כדוגמא לכך, ביקש גרינברג מחברי ההנהגה לא להתייחס לשמועות בדבר התנכלות לחינוך הממ"ד כפי שפורסמו בעניין בי"ס אורות והסביר כי כל המבנים של אורות שייכים לאורות, וחשוב לו שבי"ס אורות יעלה וישגשג במקומו הנוכחי.
"בשנה הקרובה יהיו כיתות פנויות בבי"ס אורות ובסיכום עם המנהלים הוחלט שייכנסו לכיתות אלה תלמידי חינוך מיוחד מהזרם הממ"ד." מדובר בשיבוץ זמני, מודגש שיבוץ זמני בהסכמת המנהלים במוסדות ושיועדו לחינוך הממ"ד המיוחד ולא לשום זרם חרדי.
בהמשך ראש העיר התייחס לבי"ס צבר בשכונת נווה שמיר, בי"ס צומח שעדיין רחוק מאיכלוס כיתות מלא. מחשבה נולדה על אפשרות הכנסת בי"ס מרשת חרדית ספרדית, הממונה על החינוך (אלמליח) דרש וראש העיר מסרב לאפשר מה שגורם למתח נוסף בין ראש העיר לסגנו. בהצהרה ברורה שלא משתמעת לשני פנים קבע גרינברג כי צבר יישאר ממ"ד. הכיתות הריקות השנה יושאלו. אגב גם בעניין נטילת חדר המורים מהממ"ד לטובת כיתת לימוד לסקטור אחר התנגד גרינברג וקבע שמה ששייך לממש יישאר בידי הממ"ד בעיקר בשל הכוונה לפתח את ביה"ס לכיתות מלאות.
לאור מצוקת הכיתות בעיר בימים הקרובים יוחלט על זהות בי"ס שיכנס באופן זמני לכיתות הפנויות.
בהתייחסות לחווה החקלאית' באר התקווה' מוסד ייחודי המשרת את כלל תלמידי בית שמש מכל הזרמים, ראש העיר והמנכ"ל הבטיחו שייעשו הכל למען המשך שגשוגו, ובהמשך השנה תבחן שאלת מקומו של בי"ס לחנ"מ (בית בכפר) שמוקם לאחרונה בסמוך אליו. מנכ"ל העירייה לקח על כתפיו הטיפול בשינוי התב"ע הנוגעת למתחם. בעיה שרודפת את המוסד שנים ארוכות.
סוגיה נוספת אליה נדרש ראש העיר, היא תלמידים מחוץ לבית שמש הלומדים במוסדות חינוך בבית שמש, סוגיה זו תבחן לעומק ויילקחו בחשבון גם תלמידים מהזרם החרדי הגרים מחוץ לבית שמש ולומדים בה.
חברי הנהגת ההורים העלו בקשה להיות שותפים לקבלת ההחלטות כפי שהיה נהוג בעבר, לא רק לאחר מעשה, אלא תוך כדי התהליך, והוחלט שכך יעשה.

נושאים: בית שמש, שמואל גרינברג, הנהגת ההורים היישובית, שנהל תשפה, ביס צבר.
שי כהן יו"ר הנהגת ההורים
שי כהן יו"ר הנהגת ההורים
שי כהן יו"ר הנהגת ההורים
שי כהן יו"ר הנהגת ההורים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: