ישיבת המליאה היתה סוערת, הרבה נושאים עלו שם, כולל זה עליו מדווחת תמי זוסמן. היו שם חיכוכים בתוך העגלה הציונית, אבל לא הכל מדווחים לכם, הנה נושא אחד עליו מדווחת בעצמה (יישר כוח!! ראוי להערכה) תמי זוסמן, חברת מועצת העיר מהאופוזיציה.
לא נגענו: "בישיבת המליאה שנערכה אתמול במועצת העיר, העליתי את התנגדותי לתוכנית לבניית תחנה מרכזית בלב שכונה בנויה ברמה א', סמוך למער וסמוך לקניון השדרה, אשר צפוי להפוך למוקד מסחרי שוקק.
ביקשתי להבין מדוע לא נבחנה אפשרות להקמת התחנה בקצה העיר, סמוך לכבישים הראשיים (38 או 10), זאת כדי למנוע מפגעי רעש וזיהום אוויר עבור התושבים המתגוררים בסמוך. מדובר ברעש מתמשך, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הלילה המאוחרות (כולל קווי לילה). כמו כן, התרעתי כי ריכוז תנועת האוטובוסים דרך רחוב נחל צאלים יוביל לעומסי תנועה קשים, שכן הוא משרת תושבים רבים משכונות רמה א', רמה ג', רמה ד', המשקפיים, רמת אברהם, רמתיים ועוד. כיום כבר קיימים עומסים רבים, ולפני שתהליך הבנייה הושלם – הכבישים בעיר קורסים תחת העומס.
במהלך הדיון, ראש העיר טען בפניי כי כלל לא מתוכננת הקמת תחנה מרכזית, אלא רק מסוף מעבר. הסברתי לו כי ראיתי במו עיניי הדמיות ותוכניות מפורטות, כך שלצערי הוא אינו בקיא בחומרים הרשמיים. מצב זה מעלה תהיות קשות – כיצד ניתן להעלות לדיון נושא כה מהותי כאשר אין למקבלי ההחלטות מידע מלא ומדויק על התוכנית?" כדאי להתעכב כאן על התמונות לעיל, זה נראה לכם מסוף מעבר? למה צריך בניני קומות מעל המסוף? למי? לנהגים למנוחה , לשינה, לחניון לילה?
וממשיכה זוסמן: "בשיחתי עם גורמים מקצועיים נאמר לי כי אכן יש צדק בדבריי, אך לטענתם "אין מה לעשות" וכי הפתרון היחיד מבחינתם הוא יצירת נתיבי תחבורה ציבורית ברחבי העיר, לרבות ברחוב נחל צאלים. פתרון זה רק יחמיר את העומס על הרכבים הפרטיים ולא ייתן מענה אמיתי לתושבים.
מצב זה נובע מבינוי מסיבי בעיר ללא תוכנית מתאר עדכנית, שכן זו שנמצאת בתוקף תוכננה לפני 30 שנה ואינה תואמת את הצרכים של העיר כיום. בנוסף, אין פורוגרמה מסודרת לעיר, וגם התוכנית המתאר החדשה אינה מספקת מענה הולם, שכן היא מבוססת על תחזית של חצי מיליון תושבים בלבד.
האם מישהו באגף התכנון בדק כמה תושבים באמת צפויים להתווסף לעיר בעקבות הבנייה המאסיבית, שינויי התב"ע והסבת ייעודי הקרקע שמתרחשים כמעט מדי שבוע? כששאלתי זאת – נדהמתי לגלות שהתשובה היא לא. משמעות הדבר היא שאין נתונים מסודרים לגבי מספר המוסדות שיידרשו, היקף השטחים הירוקים שיחסרו והתשתיות החיוניות שיש להקים.
התוצאה ברורה לכולנו: העירייה עסוקה בתיקון טעויות תכנוניות – אך לא את כולן ניתן לתקן. הגיע הזמן לתכנון אחראי, מבוסס נתונים, ולא לעוד פתרונות מאולתרים שיפגעו באיכות חייהם של תושבי העיר.".
כל מילה בסלע. מי יקשיב? גרינברג שלא יודע מה באמת עומד לקום שם, תחנה מרכזית או מסוף מעבר? והיכן בדיוק זה המתיימר להיות ממונה על תכנון ובניה. נזכיר כי בעבר חתמו חברי מועצת העיר נגד הקמת תחנת אוטובוסים באיזור המע"ר.