הדו קומתי- האם מתאים לבית שמש?

מי שמצנן מעט את ההתרגשות מנסיעת המבחן הוא דווקא הממונה על התחבורה אברהם פרנקל. "האוטובוס היום עבר מבחן האם מתאים בכלל לעיר ולרצונות שלנו."

1 / 5 ☆ מדרגים: 1
אוטובוס דו קומתי צילום: פייסבוק של אגד
אוטובוס דו קומתי צילום: פייסבוק של אגד

שלוש שנים אחרי ש'נחת' בארץ האוטובוס הדו קומתי ואחרי טבילת אש ראשונה בערים גדולות מבית שמש, הגיע היום הדו קומתי גם לבית שמש. והתרגשות גדולה אחזה בראשי המערכת בעיר. גרינברג פינה זמנו, לטובת נסיעת המבחן של האוטובוס בעיר. אליו התלווה רב תחבורה אברהם פרנקל, לבדוק אם בכלל האוטובוס מתאים לכבישי העיר ולמטרות המחושבות לשיפור התנועה בעיר ואליה.

נסיעת מבחן של האוטובוס הזה בעיתון כלכליסט מספרת מהכתב שלו אודי עציון סיפור של הדו קומותיים, בסה"כ תוספת מעטה של נוסעים עם תקלות אפשריות מרובות. " כלכליסט בוחן הרכב שלו בחן ומצא כי : אוטובוס דו קומתי יכול לסייע בהפחתת הצפיפות והפקקים בכניסה לתחנות המרכזיות העמוסות, אך זמן העלאת הנוסעים אליו ארוך יותר: באוטובוס בין עירוני חד קומתי יש 48 מקומות, בדו קומתי יש 82 מקומות. בגלל שמדובר באוטובוס נמוך רצפה אין מקום לאחסן את המזוודות והתיקים מתחת לתא הנוסעים, אלא ב"חדר" מטען נפרד בסוף האוטובוס שגבוה מספיק כדי לעמוד בו. מבנה התא עשוי להקשות למשל על הובלת אופניים של הנוסעים" כותב בוחן הרכב של העיתון. נדגיש האוטובוסים שיובאו לארץ בבעלות חברת אגד. הזכיינית בעיר היא חברה נסיעות אחרת תנופה. כך שאם יימצא כי האוטובוס עבר את המבחן יצטרכו לנהל מו"מ בין החברות או שתנופה תרכוש אוטובוסים דומים... מה שלא בטוח כי העניין כלכלי בכלל.

ובאשר לבית שמש עיר חרדית שרוב תושביה נזקקים לתחבורה הציבורית הנה מה שכתב ביחס לשימוש אפשרי באוטובוס כזה לטובת הסעות חרדים: " רוב הנוסעים אהבו אותם, בעיקר את ארבעת המושבים הראשונים של הקומה השנייה, שהעניקו תצפית מרהיבה על הנוף. הנוסעים החרדים התלהבו פחות, מאחר ובאוטובוסים הותקנו מסכי ווידיאו שנועדו לבדר את הנוסעים בנסיעות ארוכות, ולהכניס לאגד כסף מהקרנת פרסומות. התכנים לא ממש התאימו לקהל החרדי, והמסכים הודממו." האם אגד תדומם את המסכים בעיר?

שיקול נוסף הוא בשיפור בכמות הנוסעים, הפרש בין 48 ל-82 אינו כזה קיצוני שישפיע על הכדאיות, שכן ברוב האוטובוסים לעיתים נוסעים לעיתים עד 60-70 נוסעים בתפוסה דחוסה. מעניין יהיה לראות.

מי שמצנן מעט את ההתרגשות הוא דווקא הממונה על התחבורה אברהם פרנקל. "האוטובוס היום עבר מבחן האם מתאים בכלל לעיר ולרצונות שלנו.". מתאים לעיר זה כמות הכיכרות, הכבישים עם הרמפרים הגבוהים (האוטובוס נמוך מאוד). יתרון אחד הוא שאין בעיר גשרים עיליים להפריע בקו הנסיעה. נכון לעכשיו לא ייעדו אותו לשום קו מועדף.

סיכום: השמחה וההתרגשות מוקדמת, והלואי ואת הזמן שבזבז היום ראש העיר על נסיעת מבחן היה משקיע בדאגה לנקיון השכונות.

נושאים: אגד, בית שמש, חב תנופה. אברהם פרנקל, אוטובוס דו קומתי
אוטובוס דו קומתי צילום: פייסבוק של אגד
אוטובוס דו קומתי צילום: פייסבוק של אגד
אוטובוס דו קומתי צילום: פייסבוק של אגד
אוטובוס דו קומתי צילום: פייסבוק של אגד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:11 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הדו קומתי- האם מתאים לבית שמש?
ציון סולטן לא שולטן
(1 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 14 ביולי 2024, 14:20

אתה לא מעניין. אתה מחפש מה לא טוב בכל דבר.