המועצה האזורית מטה בנימין הניחה אבן פינה למבנה החדש של המועצה. הקמתו צפויה להסתיים בעוד כשנתיים והוא יחליף את מבנה המועצה הישן. המבנה יכיל 3 קומות, בהם כ-100 משרדים. זה מביא אותנו שוב להרהר בימים האלה האם לא הגיע הזמן לחשוב על בית עירייה בבית שמש.
בתקציב 2017 אישרה מליאת מועצת העיר את דמי השכירות למשרדיה בסכום של 4 מליון ש"ח. אתם קוראים נכון, ארבעה מיליון ש"ח תוציא השנה העירייה על משרדיה בקניון נעימי. זה כמובן יהיה לאחר שמשרד הפנים יאשר את התקציב ואז תוכל העירייה לקבל לידיה גם את הקומה השלישית העומדת ריקה מאז נבנה קניון נעימי.
חשבון פשוט בארבע שנים בהם העירייה קיימת במשרדיה החדשים הוציאה העירייה סכום עתק של כמעט 14 מיליון ש"ח!!! סכום כסף נאה כדי להתחיל אם לא לסיים את מלאכת בניית הבית עליו היא חולמת כבר הרבה מאוד שנים.
למה היא לא עושה זאת?
למה משרד הפנים אינו מעודד את הרשות המקומית לבנות בית עירייה שיתאים לתת שירות נאה ומכובד לתושבים תוך מחשבה על נגישות, זמינות, קרבה וכן הלאה.
ייאמר מיד, אכן יש שיפור נעים למראה ולשירות בבניין החדש. בכך אין ספק. איש לא יכול להלין על כך. כל הסבריו של ראש העירייה על נגישות ועל שיפור השירות הם מן העניין.
ובכל זאת, מה לא ברור, כאשר ראש מערכת רואה את ההוצאה הגבוהה למימון השכירות, האם לא צריך לחשוב כיצד אפשר לחסוך?
עיריית בית שמש הובילההשנה בניית שני מבנים לפחות, הרחבת אגף הרווחה, ובנית מרכז להתפתחות הילד. שמי מוסדות שניתן היה לצמצוא להם מקום בכל מבנה מתפנה. ולמרות זאת השכילה העירייה לא להיות ןוויה בשכירות אלא העדיפה מבנה משלה. אז למה לא בית עירייה?
לו עיריית בית שמש 'הקפיאה' רק שנה אחת את מחשבתה להעתיק מיקומיה ממשרדיה הקודמים, כבר יכולה היתה היום להתהדר לא בהנחת אבן פינה אלא במצב של כמעט חנוכת המבנה.