יצירות של אמנים ישראליים ובינלאומיים בהשראת המלחמה והתקווה נחשפות לראשונה בירושלים

תערוכת 'גוונים של תקווה' העוסקת בפרשנויות ובמבט האישי של אירועי השבעה באוקטובר וצמיחת האופטימיות מתוך הכאב, מוצגת לראשונה במלון ממילא בירושלים. מדובר בתערוכה קבוצתית וייחודית בה לוקחים חלק אמנים ישראליים ובינלאומיים, אשר יצרו יצירות אמנות במיוחד עבור התערוכה ובהשראת התקווה. מבין האמנים שמשתתפים בתערוכה- גיל גורן אמן פופ-ארט בינלאומי, ולאה גול- ציירת מוסלמית שהתגיירה ועלתה לישראל מאיסטנבול לפני 3 שנים.

אחת היצירות
אחת היצירות

מלון ממילא בירושלים המוביל תכנים של תרבות, אמנות והיסטוריה מיום הקמתו, משיק את אירועי הקיץ של המלון ובמסגרתו פותח תערוכה קבוצתית חדשה בשם 'גוונים של תקווה' עם מסרים של אופטימיות וצמיחה מתוך הכאב. לכבוד התערוכה שפתוחה לקהל הרחב, אמנים ישראלים ובינלאומיים יצרו במיוחד יצירות חדשות המדברות את כאב המלחמה ואי הוודאות, תוך הדגשת ההבנה כי 'אין לנו ארץ אחרת'. היצירות מבטאות דימויים עזים, ברובם צבעוניים, במטרה להעניק לצופה את תחושת ההמשכיות ביום שאחרי, בדומה לטבע שממשיך לצמוח.

מהות תערוכת 'גוונים של תקווה' היא לספר כי לאמנות יש את הכוח להפיח בנו חיים ותקווה, למרות השבר הגדול שעודנו עוברים. את התערוכה אוצרת גלית צימבליסט, והאומנים שנבחרו להציג בתערוכה:

  • אשד וינקלר- פסל מקריסטל אוניקס שיצר פסל בהשראת משפחת ביבס
  • אנה עייש- ציירת המציגה את עבודותיה בעולם המציגה סדרת ציורים של ציפורים המוצגות כמריונטות המסמלות את התחושה של חוסר אונים בגוונים תמימים, מעמיק את הניגוד בין הכמיהה להחזרת החטופים, אחדות העם וניצחון במלחמה למציאות הקשה
  • אסתר כהן- אסתר כהן גילתה את התשוקה שלה לאומנות במהלך משבר הקורונה. ציוריה של כהן מאופיינים בצבעוניות חזקה ובמריחת הצבע בצורה המשלבת אימפסטו מכוון, ונזילת צבעים השוברת את מרקם הציור כמשטח של קומפוזיציה אחידה.
  • גיל גורן- אמן פופ ארט בינלאומי המציג עבודות המתייחסות לתקווה תפילה וצפייה לדבר טוב.
  • הילרי פיטן- הדיוקנאות של פיטן עוסקים בסיפורים של אנשים שאינם נאמרים בקול, פיטן מציירת בצבעי שמן על קנבסים גדולי ממדים, במשיכות מכחול עזות צבע.
  • זיו רינגר- רינגר יוצר בברזל עבודות פיגורטיביות ואבסטרקטיות, עושה שימוש בכלים של אינטליגנציה מלאכותית (AI), ומשלב בעבודותיו אלמנטים סוריאליסטיים, הומוריסטיים ואף מקבריים כדי לעורר בצופה מנעד של רגשות.
  • חנן שפיר- לפני 58 שנה, כשהיה בן עשר, קיבל חנן שפיר מהוריו מצלמה רוסית ישנה ומאז הוא מצלם. צילומיו מתאפיינים בחיפוש מתמיד אחר החיובי, המשעשע, הלא-טריוויאלי והמיוחד.
  • טל קלמן- אמנית היוצרת באמצעות בינה המלאכותית את הדימוי שעולה בעיניי רוחה, ומציירת אותו על הקנבס, תוך שהיא משנה את הצבעים, המרקם, החריטות ונזילות הצבע. ;
  • לאה גול- ציירת מוסלמית שהתגיירה ועלתה לישראל מאיסטנבול לפני 3 שנים שמבטאת ביצירותיה את הקשר החזק בין המילים 'אני', 'כלום' ו'עין' כחלק מהתקווה
  • מתי חלילי- יליד קיבוץ משמר העמק, הוא מהצלמים הבולטים מבני הדור השני בתנועה הקיבוצית. במשך שנים הוא מתעד את חיי קיבוצו, משמר העמק, קהילה הדוגלת בשיתופיות, עולם הולך ונעלם. עבודותיו עוסקות בחיפוש אחר האור, הצבע והתנועה, הן בטבע והן באדם.

אמני התערוכה שנבחרו להשתתף, מתייחסים לנושא בדרכם האישית והייחודית- בציור, צילום, פיסול ובמיקס מדיה, כאשר הטכניקה והגישה האמנותית המגוונת בתערוכה, מציגה חוויה אישית ועמוקה של כל אמן ואמנית, ויחד היצירות יוצרות אי של אור.

הכניסה לא כרוכה בתשלום ויש לתאם הגעה מראש.

נושאים: תרבות בירושלים, מלון ממילא, חרבות ברזל, ה-7 באוקטובר
אחת היצירות
אחת היצירות
אחת היצירות
אחת היצירות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: