שמחת בית השואבה שייכת רק לציבור מסויים- לציבור האשכנזי המתגורר ברמות

לבית שמש הוותיקה אין חלק בשמחת בית השואבה. פעם, הכל היה מתחיל מכאן ומתפשט כלפי הרמות, השנה עם המהפך, גם את השמחה הזו גזלו מתושבי העיר הוותיקה. ולא מפתיע- דממה גם מנציגי העיר הוותיקה במועצת העיר.

שמחת בית השואבה
שמחת בית השואבה

חוגגים שמחת בית השואבה בבית שמש? כן, יש הרבה חגיגות המוגדרות כשמחת בית השואבה. יש אחת- שמחת בית השואבה המרכזית, ויש עוד הרבה חגיגות משנה. ובית שמש- כאשר מסתכלים על העיר כעיר אחת, כשבאים לבחון מיקום החגיגות רואים כמה היא מחולקת. על כורחה. לפי הפרסומים כל האירועים- החגיגות מתקיימות ברמות בית שמש. פרסום של אגף חן חרדי (איש דגל התורה) חושף שיש 21 אירועים, בלילות שונים, במקומות שונים, עם קהילות שונות. אף אחת מהן אינה נכללת בעיר בוותיקה. הנה הרשימה (חלקית) מהריל דיסקין, שמואל הנביא, רמה ב, נחל שורק (רמה א') רבי ברכיה, נהרדעא, נחל שחם, ירמיהו הנביא, רבי חנינא, עובדיה הנביא ועוד רבים רבים. יש אירוע אחד המתקיים אצל חניכי הישיבות (תלמידי ישיבה ליטאים) והוא ממוקם ברח המשלט (בית ספר שייבר לשעבר) בהיעדר מקום אחר ברמות.

מצב מבליט את השינוי שחל בעיר עם עלייתו של שמואל גרינברג (דגל התורה). מבליט עד למאוד את האפליה וחוסר האיזון בחלוקת התקציבים בין שני חלקי העיר. כי כל אירוע כזה זכה לתמיכה או סבסוד בקיומו בסכום כסף כלשהו. כל האירועים בליווי תזמורת, עם אמנים מהשורה המוכרת בציבור החרדי.

האם אין בית כנסת בבית שמש הוותיקה שיכול לארח שמחה כזו?

מינהל חינוך ונוער גם הוא מקיים אירוע שמחת בית השואבה. היכן? לא טעיתם. המקום שנבחר הוא באולם הספורט ברמה א. ועוד אירוע, 'שיר דברי' של המחלקה למעמד האישה. היכן מתקיים? במתנ"ס גוונים. רמה א.

אירוע נוסף, אם הגיע אליכם המידע על קיומו אם בכלל- הסעה למערת המכפלה. הרשמה לא לכל דיכפין. לא, ממש לא!!! שולחים בקבוצות ואטסאפ, אם אתה חבר בקבוצה וראית ראשון נרשמת יש לך מקום. היית עסוק, או שאינך בקבוצת העדכונים בה נשלחה ההודעה, הפסדת. כי מספר המקומות מוגבל. ככה מארגנים אירועים? הרבה טעם לפגם. ככה מגייסים חברים ותומכים פוליטיים, לא פותחים רישום לאירועי חג הממומנים מקופת הציבור לכלל ישראל.

כך בונים שתי ערים, עיר תורה ועיר היראה, העיר בה מפחדים לדבר. האם אין נציגים לעיר הוותיקה במועצת העיר שיכולים לדאוג? ולמען האיזון היכן המועצה הדתית

נושאים: שמחת בית השואבה, חן חרדי, העיר הותיקה, בית שמש, שמואל גרינברג
שמחת בית השואבה
שמחת בית השואבה
שמחת בית השואבה
שמחת בית השואבה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: