משרד המשפטים: בבית שמש בונים לחרדים

מחלוקת מסתמנת בין משרד השיכון למשרד המשפטים. הראשון קבע שנווה שמיר מיועדת לציבור הכללי, משרד המשפטים מבהיר היום שלא כך הם פני הדברים. מי קובע? סיעת הליכוד במועצת העיר נרדמה בשמירה, את המלחמה עושה דודי גוזלן

הזמנת אנשי המרכז לרכוש דירה
הזמנת אנשי המרכז לרכוש דירה

ארבעה חודשים לקח למשרד המשפטים להתייחס לפנייתו של דודי גוזלן לעצור את מכרז בניית 3438 יח"ד בנווה שמיר, השכונה היחידה המיועדת לציבור הכללי בעיר. הכותרת בונים רק לחרדים מתחזקת עתה תרתי משמע, כאשר אפילו המשרד האמון לבדל פגיעה בזכויות ציבור אחד (החרדי) מול ציבור אחר (הכללי והדת"ל) אינו מוצא לנכון לבטל/לעכב/להשהות עד לבדיקת מעמיקה של המציאות בעיר.

לפני ארבעה חודשים פרסמנו את מכתבו של חבר מועצת העיר דודי גוזלן יו"ר עיר מאוחדת.

מכתבו טען לשיווק של קרקעות ל 3,438 יח"ד בנווה שמיר, כ-300 יח"ד במבנה לדיור מוגן וכ-120 חדרי מלון. ייעודה של שכונת נווה שמיר היה לפתור בעיה אצל הציבור הכללי והדתי לאומי שביקש להגיע לעיר ומצא מחסור בדיור. כך הוקמה נווה שמיר א וכך יועדה גם ה 2. בה יש כאמור 3438 יח"ד.

חבר מועצת העיר דודי גוזלן נחרד אז לעתיד השכונה ושיגר מכתב ליועצת המשפטית לממשלה ולמבקר המדינה לעצור את המכרז!!! הדרישה באה בעקבות הזמנת משרד השיכון לקבלת הצעות לרכישת זכויות חכירה בבנייה רוויה בשכונת נווה שמיר ה'2 בעלת מאפיינים המתאימים לצביון חרדי. עצם האזכור מצהיר במפורש כי השכונה מותאמת לאיפיון אכלוס חרדים. מי שצריך לההתעורר היא סיעת הליכוד בקואליציה שבכוחה למנוע את המצב גם זהות המופקד על משרד המשפטים איש הליכוד יריב לוין.

"דבר זה עומד בניגוד לכל הגיון וחוק ולמעשה מייצר אפלייה קשה ופוגע בציבור חילוני ודתי לאומי גדול החי בשכונה או אלו המבקשים לבוא ולהתגורר בה (שכונה זו היא מהבודדות בכל רמת בית שמש שיש בה אוכלוסיה מעורבת. ואם יש בכוונתכם להמשיך במכרז הזה אזי יש לחייב את משרד השיכון לפרסם מכרז נוסף בכמות יחידות זהה ובעלת מאפיינים המתאימים ל"צביון חילוני ו/או דתי לאומי". כתב גוזלן במכתב שעורר הד ציבורי רחב בעיר ובארץ בכלל.

עתה, ארבעה חודשים אחרי, מעניין מדוע לקח למשרד המשפטים לכתוב מכתב כזה ארבעה חודשים, אם זה כל כך פשוט וברור מה היתה הבעיה להשיב לגוזלן כבר אחרי שבוע, שבועיים. היום מקבל גוזלן התייחסות למכתבו. "מכרזים אלו משווקים על קרקע מדינה שתוכננה בהתאם לצרכים ולמאפיינים המיוחדים של אוכלוסיה חרדית אשר במסגרתם מצהירה המדינה כי מאפייני התכנון במקום מותאמים לאוכלוסיה זו". אתם קוראים נכון, משרד המשפטים אומר במפורש גם נווה שמיר חרדית. מי שרכש דירה בנווה שמיר בתקווה אכן שהשכונה הזו יוכלו להתגורר בה ציבור שאנו חרדי שיחלום על כך. מכסימום הא יוכל להתגורר מול חרדי, ליד שכן חרדי, מתחת לחרדי, או מעליו. לא יוכל לפתח לעצמו את דרך חייו שלו להסתובב עם גופיה ברחוב או ללכת עם מכנסיים קצרים לזרוק אשפה.

הודעה זו שונה מהודעת משרד השיכון אשר פורסמה בינואר 2018. הנה לשון ההודעה: "בעקבות פניות שהגיעו למשרד השיכון בשאלה מהו הצביון של הפרויקטים בבית שמש מצאנו לנכון לעדכן בנושא זה את כל הזוכים והנרשמים (שטרם זכו בהגרלות אחרות) בפרויקטים בעיר זו." וכאן יש חלוקה והפרדה מוחלטת בין מתחם ה1 לבין שכונה ד. "הראשונה - נוה שמיר- היא לצביון הכללי שבו מאפייני התכנון של השכונה לרבות מוסדות הציבור מותאמים לציבור הכללי. שכונה ד שווקה במכרז לצביון חרדי לרבות מוסדות הציבור מותאמים לאוכלוסיה החרדים"

האם במשרד המשפטים מכירים את הודעת משרד השיכון? ".

נזכיר נשכחות כי גם ראש העיר הנוכחי (סרטון שהופץ מחדש במערכת הבחירות לגנותו) וגם ראש העיר בזמנו (משה אבוטבול) חתמו על הסכם עם החזית הציונית בעיר (מפלגות בעלי מוטיב ציוני ) בדבר ייעוד שכונת נווה שמיר. ה לחילוניים ודתלים- ד לחרדים. המציאות מוכיחה כי החרדים קיבלו את ד והחילוניים צריכים להיאבק כדי לקבל את ה.

נושאים: משרד השיכון, משרד המשפטים, ליכוד, דודי גוזלן, בית שמש, נווה שמיר
הזמנת אנשי המרכז לרכוש דירה
הזמנת אנשי המרכז לרכוש דירה
הזמנת אנשי המרכז לרכוש דירה
הזמנת אנשי המרכז לרכוש דירה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: