ערב חיזוק לקראת ליל החורבן

על חורבן הבית, הכאב והיגון מהשכול הקרוב מחרבות ברזל. ליל פעילות בחסות אגף קהילה בבית יד לבנים.

על הדשא בבית יד לבנים
על הדשא בבית יד לבנים

אגף קהילה בעיריית בית שמש מקיים פעילות שוטפת למען התושבים, השבוע הקדיש את הפעילות לקראת ט באב. בבית יד לבנים התקיים כנס מיוחד ללימוד וחיזוק לקראת תשעה באב, בסימן נופלי מלחמת חרבות ברזל, "נבנים דרכם". ציבור גדול הגיע לשמוע את הרב רפי אסולין מנהל ישיבת שעלי תורה, שבנו שמעון יהושע ז"ל עלה בסערה השמימה במהלך קרבות חרבות ברזל ברצועת עזה. לאחר מכן התקיים פאנל מרגש ומעצים בהשתתפות משפחות שכולות, דוד בלום, אביו של גבריאל הי"ד, מיכל בכר, אחותו של יהודה הי"ד ואביטל קאסיה, אחותו של ברהנו הי"ד.

האירוע התקיים תחת כיפת השמים, בשל הנוכחות הרבה שבית יד לבנים אינו יכול להכיל. רעיון יפה לכשעצמו מזכיר נשכחות כאשר נהגו לשבת מחוץ לבתי הכנסת למרר בבכי על החורבן. כיוונו או לא זה מה שיצא. אגב ראוי להמשיך בסגנון פעילויות דומה בבית להחיות בו נפש גם בימים שאינם זיכרון.

ראש העיר שמואל גרינברג נשא דברי סיכום, שיבח את אגף קהילה בהובלת מורן יצחק שאמונים על תפעול בית הבנים ועושים עבודת קודש בעשרת החודשים האחרונים. "אותם צעירים, במוטיבציה שלהם להגן על הארץ, במסירות נפש שלהם, מלמדים אותנו להפסיק לריב על שטויות ולהתעסק בעיקר. בית שמש היא עיר עם ניגודים וקצוות ובשנייה אפשר להצית אש בין אחים. אבל לא, אנחנו לא ניתן לזה לקרות, נרבה אהבה, אחדות ושלום בתוכנו. זו בית שמש, עיר שיש בה מקום לכולם. יחד נייצר פה מציאות אחרת שתהווה דוגמה לכל ערי ישראל", אמר גרינברג.

נושאים: בית שמש, אגף קהילה, ט באב חרבות ברזל, הרב רפי אסולין
על הדשא בבית יד לבנים
על הדשא בבית יד לבנים
על הדשא בבית יד לבנים
על הדשא בבית יד לבנים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: